گزارش گاردین از مرگ 371 زندانی در زندان‎های انگلیس

15:52 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۴۶۹۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اطلاعات منتشر شده حاکی از مرگ و میر نامتناسب زندانیان سیاه‌پوست در انگلیس و بی‌توجهی مقامات نسبت به این موضوع است.

خبرگزاری میزان - در انگلیس، حکم زندان برای بسیاری از افراد به معنای مرگ است؛ سال گذشته 371 نفر پشت میله‌های زندان در این کشور جان خود را از دست دادند.

به گزارش «گاردین»، انگلیس بدترین سیستم زندان را در اروپای غربی دارد؛ مرگ‌های اخیر در بازداشت پلیس انگلیس، آگاهی عمومی را از خشونت نهادینه و رابطه آن با نژادپرستی و تبعیض سازمان یافته را افزایش داده است.

سال گذشته، 371 نفر در زندان‌های انگلیس و ولز جان خود را از دست دادند و این بالاترین آمار مرگ و میر از زمان شروع ثبت آمار است؛ با وجود این، همواره سکوت در مورد این موضوع وجود داشته است.

افراد زندانی در انگلیس برخی با تجارب مراقبت‌های سازمانی، بی‌خانمانی، آسیب‌های تحصیلی، اعتیاد، بیماری‌های روحی و جسمی، و بدرفتاری که زیربنای آن فقر و نابرابری است، از به حاشیه رانده‌ترین افراد جامعه هستند و بسیاری از آنها قبل از ورود به سیستم عدالت کیفری توسط سایر سازمان‌های قانونی شکست خورده‌ و به چالش کشیده شده‌اند.

مرگ در زندان‌های انگلیس به دست همان سیستم عدالت کیفری اتفاق می‌افتد که به طور نامتناسبی، محروم‌ترین و آسیب‌پذیرترین افراد را تحت تعقیب قرار می‌دهد و به زندان می‌اندازد، و این موضوع به شدت در سراسر تلاقی نژاد، جنسیت، معلولیت و طبقه احساس می‌شود.

مرگ سیاه‌پوستان در زندان

نتایج یک تحقیق که به تازگی منتشر شده نشان می‌‌‎دهد که مرگ سیاه‌پوستان در زندان‌های انگلیس یکی از خشن‌ترین و غفلت‌آمیزترین موضوعات در این کشور است.

یک موسسه خیریه هشدار داده که مرگ سیاه‌پوستان در زندان‌های انگلیس از خشن‌ترین و شایع‌ترین موارد است.

در گزارش جدیدی با عنوان مرگ افراد از گروه‌های اقلیتی در زندان‌های انگلیس، داده‌های جدیدی از قانون آزادی اطلاعات را فاش کرده که نشان می‌دهد بین ژانویه 2015 تا دسامبر 2021، دو هزار و 220 نفر در زندان‌های انگلیس جان خود را از دست داده‌اند.

بیشترین تعداد مرگ و میر در زندان‌‎های انگلیس در میان سیاه‌پوستان بود که به گفته محققان «نقش نژادپرستی نهادینه در سیستم زندان‌‎های انگلیس را نشان می‌دهد.»

سیاه‌پوستان و اقلیت‌های قومی بیش از حد در زندان‌های انگلیس حضور دارند و 28 درصد از افراد در بازداشت را تشکیل می‌دهند اما این در حالی است که 13 درصد از جمعیت عمومی انگلیس را تشکیل می‌دهند.

در مورد جوانان نیز، سیاه‌پوستان، آسیایی‌تبارها و نژادهای اقلیتی دیگر مجموعا 53 درصد از بازداشت‌شدگان را تشکیل می‌دهند و جوانان سیاه‌پوست به تنهایی 29 درصد از جمعیت زندان‌ها هستند.

این گزارش استدلال کرده که برای پایان دادن به مرگ و میر افراد از گروه‌‎های اقلیتی در زندان و همچنین توقف ساخت و ساز زندان و منابع برای هدایت مجدد از سیستم عدالت کیفری به رفاه، بهداشت، مسکن، آموزش و مراقبت اجتماعی به تحقیقات، نظارت و اقدام متمرکزتری نیاز است.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که دولت انگلیس در ماه دسامبر برنامه‌هایی را برای بزرگ‌ترین برنامه ساخت زندان در بیش از 100 سال گذشته، با ایجاد 18 هزار مکان جدید و دو هزار مکان موقت ارائه کرد؛ این برنامه جمعیت زندانیان را تا سال 2026 به حدود 100 هزار نفر افزایش خواهد داد.

این در حالی است که جمعیت زندانیان انگلیس در 30 سال گذشته 70 درصد افزایش یافته است.

استانداردهای ضعیف و نادیده گرفتن هشدارها

این تراژدی‌ها منعکس کننده مسائل تکراری ناشی از مرگ در زندان است؛ زندان‌ها در ذات خود مکان‌هایی هستند که آسیب‌پذیری در برابر خشونت و مرگ‌های زودرس را ایجاد و تشدید می‌کنند.

استاندارد ضعیف مراقبت‌های روانی و جسمی، نادیده‌گرفتن هشدارهای خطر، عدم اجرای طرح‌های پیشگیری از خودکشی، استفاده بیش از حد از جداسازی، و پاسخ‌های کند اضطراری و همچنین سطوح غیرقابل دفاع بی‌توجهی و ناامیدی مشکلاتی هستند که مرگ و میرها را در زندان‌های انگلیس افزایش می‌دهند.

جریان دائمی گزارش‌ها، تحقیقات و یافته‌های بازرسی زندان، توصیه‌های دقیق و مبتنی بر شواهد را برای محافظت از سلامت و ایمنی زندانیان ارائه کرده اما با این حال، این موارد به طور نظام‌مند نادیده گرفته شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *