گزارش گاردین از ناکامی‌ سیستم پلیس و عدالت کیفری انگلیس

15:54 - 11 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۶۸۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی عملکرد پلیس انگلیس در سال 2022 نشان می‌دهد که بسیاری از نیروهای پلیس در این کشور متهم به خشونت و یا سوء استفاده هستند.

خبرگزاری میزان – بررسی‌های انجام شده، عملکرد پلیس انگلیس در سال 2022 را هدف انتقاد قرار می‌دهند.

به گزارش «گاردین»، یک بررسی رسمی در مورد نحوه برخورد نیروهای پلیس انگلیس با موضوع تجاوز جنسی، ناکامی‌های مداوم در سیستم پلیس و عدالت کیفری انگلیس، از جمله ردیابی مکرر مظنونین، «سرزنش صریح قربانی» و تحقیقات ناموفق را آشکار کرده است.

این گزارش مستقل مدت‌ها مورد انتظار بود و پس از شکست فاجعه‌آمیز پلیس انگلیس در تعقیب موارد تجاوز جنسی منتشر شده، همچنین تصویری از خشونت بیش از حد پلیس را ترسیم می‌کند.

این گزارش که یافته‌های آن توسط وزارت کشور انگلیس پذیرفته شده است، وضعیت 80 هزار گزارش تجاوز جنسی را در پنج واحد نظامی در انگلیس تجزیه و تحلیل می‌کند و شامل بررسی عمیق داده‌های پلیس و بحث‌های مفصل با افسران می‌شود.

این اقدام یکی از نخستین دفعاتی است که به دانشگاهیان اجازه دسترسی به چنین طیفی از سوابق پلیس داده شده است.

گزارش مذکور می‎گوید که افسران پلیس فاقد درک تخصصی در موضوع آزار و تجاوز جنسی هستند.

خشونت در میان افسران پلیس علیه سیاه‌پوستان

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از افسران و کارمندان سیاه‌پوست پلیس انگلیس در سال گذشته از حوادث نژادپرستانه توسط همکارانشان رنج می‌بردند.

کسانی که تحت تاثیر قرار گرفته‎اند، بیشتر احساس می‌کنند که خارجی هستند و می‌خواهند کار خود را ترک کنند، و بسیاری بر این باور هستند که روسای آنها در مجازات افراد خاطی شکست خورده‌اند و در واقع فرهنگ معافیت از مجازات را ایجاد می‌کنند.

از افسران و کارکنان سیاه‌پوست در مورد تجربیات خود از قلدری، تبعیض و تجاوزات خرد پرسیده شد و هزار و 614 پاسخ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

نیمی از پاسخ‌دهندگان گفتند که بخشی از هویت یا ویژگی‌های خود را به دلیل همین تبعیض و خشونت‌ها، در محل کار پنهان می‌کنند.

مرتکبان آزار خانگی همچنان در نیروی پلیس فعالیت می‌کنند

ارقام جدید نشان می‌دهد که بیش از هزار افسر پلیس و کارمند متهم به آزار خانگی همچنان در نیروی پلیس انگلیس خدمت می‌کنند.

از هر 10 افسر پلیس انگلیس 8 نفر پس از طرح اتهامات، شغل خود را حفظ کردند و بخش کوچکی از آنها تنبیه یا اخراج شدند.

این ارقام شواهد دیگری از مشکلات در پلیس انگلیس است، نه تنها از نظر خشونت علیه زنان بلکه از نظر رسیدگی به پرونده‌های آزار زنان.

مجموعه‌ای از درخواست‌های آزادی اطلاعات توسط دفتر روزنامه‌نگاری تحقیقی نشان داد که هزار و 80 نفر از هزار و 319 افسر پلیس و کارمندی که به اتهام سوءاستفاده و خشونت خانگی در طی یک دوره سه ساله گزارش شده بودند، هنوز مشغول به کار هستند و هیچگونه تعقیب کیفری علیه آنها به دلیل ارتکاب خشونت خانگی مطرح نشده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *