رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش جرایم ناشی از نفرت و اسلام‌هراسی در کانادا

10:23 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۳۸۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مسلمانان کانادا می‌گویند که روند اسلام هراسی و جرایم ناشی از نفرت علیه آنها در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان – اخیرا و در یک جلسه استماع عمومی در «ونکوور»، اعضای جامعه مسلمانان «بریتیش کلمبیا» خواستار اقدام جدی‎تر برای مقابله با اسلام هراسی در این استان و سراسر کانادا شدند.

به گزارش «سی.بی.سی»، بریتیش کلمبیایی‌ها، از جمله دانشمندان و سران جامعه، برای یک جلسه استماع عمومی، که بخشی از یک مطالعه در سراسر کانادا درباره اسلام‌هراسی بود و توسط کمیته حقوق بشر سنای این کشور برگزار شد، گرد هم آمدند.

پیام این نشست کاملا آشکار بود؛ اسلام هراسی در بریتیش کلمبیا و کانادا در حال رشد است و باید کارهای بیشتری برای مقابله با آن صورت گیرد.

مسلمانان کانادا در گزارش جدید تجربیات خود را در مورد اسلام هراسی به اشتراک می‎گذارند و طبق گفته شورای ملی مسلمانان کانادا، در پنج سال گذشته، مسلمانان در این کشور بیش از هر کشور دیگر  عضو گروه هفت در حملات هدفمند ناشی از نفرت و یا اسلام هراسی جان باختند.

یکی از نمایندگان سنای کانادا ضمن اذعان به وجود جرایم ناشی از نفرت و اسلام هراسی در این کشور می‌گوید: من واقعا نگران هستم که اسلام ‌هراسی در کانادا در حال افزایش است و هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

خط تلفن کمک حقوقی اسلام هراسی، تأسیس شده در بریتیش کلمبیا توسط جامعه حقوقی برای ارائه مشاوره حقوقی رایگان و محرمانه به قربانیان اسلام هراسی، می‌گوید که از زمان راه‌اندازی این خط تلفن در سال 2016، تماس‌های تأیید شده بسیاری که مستقیما با اسلام‌هراسی مرتبط است، از جمله موارد تبعیض در شغل، مدرسه، بیمارستان و زندان دریافت کرده است.

جنایات ناشی از نفرت نیز در کانادا همچنان در حال افزایش است، اما مقامات این کشور در برابر آن سکوت می‎کنند.

جوامع مسلمان کانادا هنوز هم با گذشت بیش از یک سال از حمله مرگبار به یک خانواده مسلمان در انتاریو متحمل آسیب‌های بسیاری می‌شوند.

این حمله وحشیانه برای همیشه روابط جامعه مسلمانان با کانادا را تغییر داده است؛ مسلمانان از راه رفتن در خیابان می‌ترسند و از اجتماع در مساجد بیم دارند..

زیر گرفتن یک خانواده مسلمان در انتاریو غم و اندوه و تروما را برای اعضای جامعه مسلمان در سراسر کانادا که بسیاری از آنها هنوز در پی حمله مرگبار 2017 به مسجد کبک با کشته شدن شش نمازگزار و یک چاقوکشی مرگبار در مسجد دیگری در تورنتو در سال 2020 در ترس و واهمه بودند، در پی داشت.

 برای سال‌ها، اعضا و مقامات جامعه مسلمان کانادا از مقامات خواسته‌اند تا با نژادپرستی، خشونت‌های با انگیزه نفرت و شیوع گروه‌های راست افراطی در کانادا مقابله کنند.

مقامات کانادا پیش از این برای مقابله با این روند متعهد شده‌اند و «جاستین ترودو»، نخست وزیر این کشور در سال 2021 با برگزاری نشستی متعهد به مقابله با این مشکل شد اما تاکنون تغییری در این زمینه صورت نگرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *