رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش جنایات ناشی از نفرت و نژادپرستی در کانادا

8:22 - 17 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۵۶۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقداماتی که طی سال‌های اخیر در کانادا علیه مسلمانان انجام شده نشان از افزایش اسلام‌هراسی در این کشور است.

خبرگزاری میزان – اخیرا شش نوجوان در کانادا به تعرض به یک کودک بدون همراه 15 ساله سوری که به عنوان پناهنده وارد این کشور شده بود، متهم شدند.

به گزارش «عرب نیوز»، جنایات ناشی از نفرت در کشوری که ادعا می‌شود پذیرنده به شمار می‌رود، افزایش یافته است.

«نژادپرستی در کانادا وجود ندارد»، این عبارتی است که معمولا برای توصیف وضعیت «بردبار و خوشایند» کانادا استفاده می‌شود، اما مجموعه‌ای از جنایات نفرت‌انگیز، کشتار جمعی و نژادپرستی علیه قومیت‌ها تصویر کامل و واقعی این کشور را آشکار می‌کند.

وبسایت رسمی دولت کانادا ادعا می‌کند که تنوع و گنجاندن سنگ بنای هویت کانادایی، منبع قدرت اجتماعی و اقتصادی است. تصویر کانادایی‌ها در نگاه جهان در درجه اول «مثبت، خونگرم، سخاوتمندانه» به نظر می‌رسد اما با افزایش اقدامات تبعیض آمیز، اسلام هراسانه و نژادپرستانه، تاریکی پنهان در پشت این تصویر طلایی ارائه شده کانادا به آرامی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

ظاهرا کانادا کشوری پذیرنده پناهجویان است اما همه کانادایی‌ها چندان از پناهندگان استقبال نمی‌کنند، به ویژه وقتی صحبت از پناهندگان خاورمیانه باشد.

یک نظرسنجی در ماه می 2022 توسط موسسه «انگوس رید» نشان داد که تنها 35 درصد کانادایی‌ها از پذیرش بیشتر پناهندگان از افغانستان و تنها 31 درصد از پذیرش سوریه‌ای‌ها حمایت می‌کنند.

حمله به جوانان سوری یک حادثه منفرد نیست و در دهه گذشته کانادا شاهد افزایش نابردباری علیه مسلمانان بوده است؛ در سپتامبر 2014، گروهی از دانشجویان مسلمان در دانشگاه «انتاریو» هدف حمله مردانی قرار گرفتند که توهین‌های نژادی را فریاد می‌زدند.

در ماه می 2016، یک دانشجو در دانشگاه «وسترن انتاریو» توسط عاملی که او را «عرب» خطاب کرده بود مورد تعرض قرار گرفت.

در ژانویه 2017، یک مرد مسلح به مرکز فرهنگی اسلامی در «کبک» حمله کرد و شش کشته و 19 زخمی بر جای گذاشت؛ سه سال بعد، یک نفر در سازمان بین‌المللی مسلمانان در تورنتو با چاقو زخمی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *