بومیان گرفتار در گرداب سیستم قضایی و زندان‎های کانادا

9:35 - 09 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۶۳۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
برای بومیان کانادایی تغییر چندانی در سیستم قضایی و زندان‌های این کشور صورت نگرفته است.

خبرگزاری میزان - دفتر بازپرس اصلاحی کانادا (OCI) می‌گوید که در دهه گذشته تغییر چندانی برای بومیان در سیستم زندان‌های این کشور ایجاد نشده است.

به گزارش «aptnnews.ca»، «ایوان زینگر» می‌گوید که آنها همچنان در «گرداب» سیستم قضایی کانادا گرفتار شده‌اند بدون اینکه بتوانند از آن خارج شوند.

دفتر بازپرس اصلاحی کانادا درباره گزارش سالانه 2022 خود می‌گوید: به نظر می رسد در بالاترین سطوح، هیچ نقش یا تأثیری در معکوس کردن بحران دائمی حضور بیش از حد بومیان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های کانادا ایجاد نشده است.

بر اساس این گزارش، سیستم زندانی که در برابر تغییر مقاوم است، تنها می‌تواند در به حاشیه راندن، جرم‌انگاری و بیش از حد زندانی کردن مردم بومی کانادا موثر باشد.

این گزارش نشان می‌دهد که 32 درصد از جمعیت زندانیان کانادا را مردم بومی تشکیل می‌دهند.

آماری که «زینگر» ارائه می‌دهد با وجود تحلیل منظم و انتقادی او از سیستم زندان‌های کانادا، که مسئول زندان‌های فدرال در این کشور است، همچنان در حال رشد است.

وی تاکید کرد: ما دوباره نتایج وحشتناکی پیدا کردیم؛ اینها برای مثال عبارتند خشونت بیش از حد علیه بومیان و حضور بیش از حد بومیان در سیستم قضایی و زندان‌های کانادا.

گزارش اخیر نشان می‌دهد که بومیان همچنین نسبت به افراد غیربومی نسبت بیشتری از محکومیت خود را می‌گذرانند.

در دسامبر 2021، «زینگر» یک نقطه عطف وحشتناک را برای سیستم زندان‌های کانادا اعلام کرد؛ زنان بومی که کمتر از پنج درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند، 50 درصد از زنانی را تشکیل می‌دهند که پشت میله‌های زندان در سراسر این کشور محبوس شده‌اند.

وی گفت: گذر از آستانه 50 درصد نشان می‌دهد که تلاش‌های کنونی برای معکوس کردن روند زندانی شدن بومیان تأثیر مطلوبی ندارد و اقدامات بسیار بیشتری نیاز است.

بر اساس آخرین گزارش «زینگر»، نتایج مربوط به زنان بومی که برای مثال، 65 درصد از زندانیانی را تشکیل می دهند که به عنوان مجرمان امنیتی حداکثر طبقه بندی می‌شوند، وجود ندارد.

آمارهای بیشتر نشان می‌دهد که 20 نفر از 29 زن بومی که به عنوان زندانیان حداکثر امنیتی طبقه‌بندی شده‌اند، پس از سال 1990 متولد شده‌اند که منعکس کننده جمعیت جوان‌تر بومیان در سیستم زندان‌های کاناداست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *