الجزیره: کانادا در حال تبدیل شدن به مکانی خطرناک برای مسلمانان است

9:17 - 10 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۱۹۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
الجزیره: کانادا در حال تبدیل شدن به مکانی خطرناک برای مسلمانان است
افزایش حملات به مسلمانان و واکنش تکان دهنده پلیس و دادگاه‌ها، تمایل کانادا برای تحمل نفرت را آشکار می‌کند.

خبرگزاری میزان - پایگاه الجزیره در گزارشی ضمن اشاره به خطرات پیش آمده در کانادا برای مسلمانان، نوشت: سال ۲۰۱۸ و با پایان یافتن یک حمله هولناک در کانادا، جمجمه «محمد ابومرزوق»، شهروند فلسطینی بیش از ۱۰ بار شکسته شد؛ لحظاتی قبل ازاین حمله، «ابومرزوق» به همراه همسر و دو دختر خردسالش در خودرو نشسته بودند.

این خانواده سپس هدف حمله وحشتناکی قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شدند و این تنها یک نمونه از خشونت‌ها در کانادا علیه مسلمانان است.

به گزارش «الجزیره»، سال گذشته میلادی، یک مطالعه فدرال نشان داد که جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در کانادا در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۱ درصد افزایش یافته است.

تعداد حملات ثبت شده از ۸۴ مورد در سال ۲۰۲۰ به ۱۴۴ مورد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت؛ ارقام، هرچند وحشتناک، تنها بخشی از داستان ناراحت کننده را بیان می‌کنند.

این مطالعه نتوانست به دو سوال جدی در این زمینه پاسخ دهد؛ دلیل افزایش نگران کننده جنایات ناشی از نفرت که مسلمانان کانادایی مجبور به تحمل آن بوده‌اند، چیست؟ و چرا به نظر می‌رسد پلیس، دادستان‌ها و دادگاه‌های کانادا با قربانیان مسلمان جنایات ناشی از نفرت با جدیت کمتری نسبت به حملات به دیگر برخورد می‌کنند؟

با وجود این تظاهر خوشحال کننده مبنی بر اینکه کانادا یک مکان پذیرنده است، اما مسلمانان در این کشور همچنان از سوی روزنامه نگاران و سیاستمداران مشکوکی که از «تردیدهای» شوم خود برای مخاطبان استفاده می‌کنند عمدتاً به عنوان «دیگری» خطاب قرار می‌گیرند.

البته نمونه‌های صریح و آشکار اسلام‌هراسی وجود دارد و این اتهام را تقویت می‌کند که مسلمانان با وجود اینکه کانادا را وطن می‌خوانند، اما همیشه «خارجی‌های متعصب» تلقی می‌شوند.

استان «کِبِک» با تصویب «لایحه ۲۱» که به نام «سکولاریسم»، کارمندان دولتی را از پوشیدن حجاب و سایر نماد‌های مذهبی منع می‌کرد، از راه قابل پیش بینی پیروی کرد.

شک و سوء ظن نسبت به مسلمانان کانادایی - تشویق و تحریک شده توسط افراد دیگر - به آزار و اذیت و خشونت تبدیل شده است.

در پی «لایحه ۲۱»، زنان مسلمان ساکن و شاغل در «کبک» گزارش داده‌اند که به آن‌ها توهین می‌شود و حجاب آن‌ها برداشته شده است.

کانادا در حال تبدیل شدن به مکانی خطرناک برای مسلمانان است و به نظر می‌رسد پلیس، دادگاه‌ها و سیاستمداران این کشور از اعتراف به این واقعیت یا مقصر بودن خود بیزارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *