مکزیک 16 هزار مهاجر را بازداشت کرد

11:27 - 01 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۳۹۷۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نیروهای مرزی مکزیک در طول 4 روز بیش از 16 هزار مهاجر را بازداشت کرده‌اند.

خبرگزاری میزان – موسسه ملی مهاجرت مکزیک می‌گوید که این کشور در طول 4 روز بیش از 16 هزار مهاجر را بازداشت کرده که 5 هزار نفر از این افراد از اتباع ونزوئلا هستند

به گزارش رویترز، این نهاد مکزیکی می‎گوید که در فاصله بین روزهای 17 تا 20 نوامبر جاری، 16 هزار و 96 مهاجر از 46 کشور در 22 ایالت این کشور بازداشت شده‌اند.

بیشتر این مهاجران بازداشت شده از کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی شامل چهار هزار و 968 نفر ونزوئلایی، دو هزار و 987 گواتمالایی، هزار و 385 تبعه نیکاراگوئه، هزار و 311 هندوراسی و هزار و 285 اکوادوری بودند.

این نهاد دولتی مکزیک اعلام کرد که خدمات را از طریق مراکز توجه مهاجران در چندین ایالت از جمله «آگواسکالینتس، چیاپاس، دورانگو، هیدالگو، پوئبلا، سن لوئیس پوتوسی، وراکروس و زاکاتکاس» به دلیل هجوم مهاجران افزایش داده و خطراتی که این ایالت‌ها با آن‌ها مواجه هستند، از جمله حضور قاچاقچیان و شرایط بد هوا، افزایش می‌یابد.

دولت آمریکا با عبور بی‌سابه مهاجران از مرزهای این کشور و مکزیک دست و پنجه نرم می‌کند؛ تنها در سال مالی 2022 حدود 187 هزار ونزوئلایی به مرزهای آمریکا و مکزیک آمده‎‌اند.

مقامات آمریکا ماه گذشته طرحی را برای بازگرداندن تعدادی از مهاجران ونزوئلایی به مکزیک با توافق این کشور اعلام کرده بودند.

با این حال، اوایل این ماه، یک قاضی آمریکایی فرمان دوران همه‌گیری کرونا معروف به عنوان 42 را که برای اخراج مهاجران به مکزیک استفاده می‌شد، غیرقانونی اعلام کرد و راهبرد واشنگتن برای جلوگیری از عبور مهاجران از مرزهای آمریکا را پیچیده کرد.

از آن زمان تاکنون هزاران مهاجر در مکان‌های دیگر مکزیک در شرایط بسیار بدی اردوگاه‌هایی را دایر کرده‌اند؛ در ایالت اوآخاکا، حدود 12 هزار نفر که عمدتا اهل ونزوئلا هستند، روی جعبه‌های چوبی، در پیاده‌روها و خانه‌ها و حیاط‌های متروکه زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: مهاجران مکزیک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *