جولان پناهجویان بی سرپناه در مرزهای آمریکا همزمان با سرمای هوا

9:21 - 03 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۵۹۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پناهجویان در شرایطی بحرانی در مرزهای آمریکا همزمان با سرمای شدید در انتظار تجدید نظر در قوانین مهاجرتی این کشور هستند.

خبرگزاری میزان - مهاجران در نزدیکی مرزهای آمریکا با انتظار سرد برای حکم پناهندگی روبرو هستند و مشخص نیست تصمیم قطعی دادگاه عالی این کشور در مورد عنوان موسوم به 42، چه زمانی اعلام خواهد شد.

عنوان 42 که از سوی دولت آمریکا طی سال‌های اخیر به بهانه مبارزه به ویروس کرونا اجرایی شده، شرایط را برای مهاجران بسیار دشوارتر و محدودیت‌های بسیاری را بر آنها اعمال کرده است.

به گزارش «هافینگتون پست»، روایت‌های مهاجران حاکی از شرایط بسیار بحرانی در مرزهای آمریکا همزمان با فصل سرد سال است.

یکی از مهاجران در مرزهای آمریکا می‌گوید که در شرایط بسیار بدی در مرزهای آمریکا قرار دارد و سرمای شدید بر مشکلات موجود افزوده است.

ده‌ها مهاجر شب‌های خود را در کناره‌های سیمانی رودخانه سپری می‌کنند و منتظر اخباری در مورد تغییرات احتمالی در محدودیت‌های پناهندگی اعمال شده در مارس 2020 هستند.

در «ال پاسو»، پیاده روها به عنوان محل زندگی خارج از ایستگاه‌های اتوبوس و کلیساها عمل می‌کنند؛  برخی از مهاجران که نمی‌توانند فورا در شبکه‌ای از پناهگاه‌های در حال گسترش جایی پیدا کنند، مجبور به سکونت در پیاده‌روها هستند.

مشخص نیست تصمیم قطعی دیوان عالی آمریکا چه زمانی صادر خواهد شد؛ بر اساس عنوان 42، مقامات آمریکایی 2.5 میلیون بار پناهجویان را اخراج کرده‌اند.

عنوان 42 برای همه افراد اعمال می‌شود، اما بیشتر مردم کشورهایی مانند مکزیک، گواتمالا، هندوراس، السالوادور و اخیراً ونزوئلا را تحت تأثیر قرار داده است.

حامیان مهاجرت برای پایان دادن به استفاده از عنوان 42 شکایت کرده‌اند؛ آنها می‌گویند این سیاست برخلاف تعهدات آمریکا و بین‌المللی در قبال پناهجویان است.

در «ال پاسو»، اعضای گارد ملی تگزاس به دستور مقامات این ایالت علیه پناهجویان موضع گرفته‌اند، در حالی که داوطلبان و افسران اجرای قانون نگران بودند برخی از مهاجران تسلیم سرما شوند؛ دمای شبانه زیر 3.8 درجه سانتیگراد بوده و در روزهای آینده حتی سردتر خواهد بود.

در جای دیگر، صدها مهاجر یک اردوگاه موقت به پا کرده و با کیسه‌های پلاستیکی برای خود چادرهایی در پارک‌ها برپا کرده‌اند.

در «تیجوانا»، مکزیک، حدود 5 هزار مهاجر در بیش از 30 پناهگاه و بسیاری اتاق‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای اقامت دارند. دیوارهایی به ارتفاع 30 فوت (9 متر) در امتداد مرز با سن‌دیگو، عبور غیرقانونی را دلهره آور می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *