موج جدید خشونت علیه مهاجران و پناهجویان در ایتالیا

15:05 - 02 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۴۲۱۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فرا رسیدن زمان برگزاری انتخابات در ایتالیا سبب شکل گیری موج جدیدی از خشونت علیه مهاجران و پناهجویان شده است.

خبرگزاری میزان – فرا رسیدن زمان برگزاری انتخابات سراسری در شماری از کشورهای اروپایی سبب شد تا مواضع ضد مهاجرتی در این کشورها از لفافه‌های تکذیب و اظهارات میانه خارج شود.

به گزارش «گاردین»، نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات، بازار تبلیغات انتخاباتی ضد مهاجرتی را داغ کرده است.

وضعیت مهاجران و پناهجویان در ایتالیا که ناچار به خوابیدن در زیر پل‌ها، لابلای زباله‌ها، ... بودند، در پی آغاز رقابت‌های انتخاباتی بدتر شده است.

پناهگاه‌های مهاجران و پناهجویان بسته شده، منابع غذایی و مراقبت‌های بهداشتی به موسسه‌های خیریه محدود شده، دسترسی به امکانات بهداشتی مانند حمام از بین رفته، دولت و مقام‌های محلی حتی مردم را از رساندن غذا به مهاجران و پناهجویان منع و در صورت انجام این کار جریمه می‌کنند؛ کشتی‌های نجات از انجام عملیات منع می‌شوند؛ ضمن این که مراکز و موسسه‌های مذهبی ارائه دهنده کمک به مهاجران و پناهجویان تعطیل و کارکنانش به مناطق غیر مهاجرنشین فرستاده می‌شوند.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهند دستکم 27 مهاجر و پناهجو از سال 2017 در هنگام تلاش برای خروج از ایتالیا برای رفتن به فرانسه بر اثر تصادف، غرق شدن یا در مسیر کوهستانی مرگبار جان خود را از دست داده اند.

در عین حال، حملات به مهاجران و پناهجویان و ضرب و شتم آنان، سرقت اموال این افراد و قاچاقشان افزایش یافته است.

این امر به نوبه خود بحران انسانی را رقم زده که معجونی از سیاست‌های اهمال کارانه سیاستمداران ایتالیایی و اقدامات ناکارآمد اروپاست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *