بازداشت گسترده و سرکوب مهاجران در مرزهای آمریکا

12:13 - 15 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۳۳۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فرماندار ایالت تگزاس برای مقابله با مهاجران در مرزهای آمریکا عملیاتی با عنوان لون استار راه‌اندازی کرد که حقوق بسیاری از افراد را نادیده گرفته است.

خبرگزاری میزان - در طول دو سال گذشته، بخش قابل توجهی از بودجه ایالت تگزاس صرف عملیات موسوم به «لون استار»، ماموریت امنیت مرزی با حمایت «گرگ ابوت»، فرماندار این ایالت شده است.

این عملیات شامل بیش از 10 هزار سرباز گارد ملی تگزاس مستقر در مرز تگزاس و مکزیک بود.

به ادعای مقامات ایالت تگزاس، آنها برای جلوگیری از «جریان مواد مخدر و افراد» به آمریکا مستقر شده بودند  اما شواهد زیادی وجود ندارد که این هدف محقق شده است؛ تاکنون، بیش از 4 میلیارد دلار برای راه اندازی و ایجاد عملیات «لون استار» هزینه شده است.

به گزارش «تگزاس تریبون»، قانونگذاران ایالتی تگزاس سال گذشته حدود 4 میلیارد دلار به اقدامات مرزی طی دو سال آینده اختصاص دادند که بخش عمده‌ای از آن به عملیات «لون استار» اختصاص یافته است.

در جریان این عملیات هزاران نفر در مرزهای آمریکا و مکزیک دستگیر شدند و برخی از آنها به مدت چندین هفته بدون طرح هیچگونه اتهامی در بازداشتگاه بودند.

با این وجود تحقیقاتی که از سوی موسساتی مانند «پرو پابلیکا» و «مارشال پراجکت» انجام شده، نشان می‎دهد که بسیاری از اقدامات صورت گرفته در این عملیات هیچگونه ارتباطی به مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرزهای جنوبی آمریکا نداشته است.

این سازمان‌های خبری همچنین فاش کردند که موارد تجاوز قانونی بیشترین سهم از دستگیری‌های این عملیات را به خود اختصاص داده است.

انتقاد دیده‎بان حقوق بشر از عملیات لون استار

دیده‌بان حقوق بشر اخیرا گزارش داد که تگزاس بیش از هزار و 500 مهاجر را از مارس 2021 تحت یک عملیات «تبعیض آمیز و توهین آمیز» دستگیر کرده است که مهاجران مظنون را برای دستگیری، تعقیب قضایی و حبس به دلیل برخی جرایم سطح پایین هدف قرار می‌دهد.

دیده‎بان حقوق بشر اعلام کرده که وزارت دادگستری آمریکا باید به سرعت برای توقف این عملیات اقدام کند.

این عملیات که توسط فرماندار تگزاس برنامه‌ریزی شده، بر اساس یک روایت بیگانه‌هراسانه است که مهاجران را با جنایت و ناامنی مرتبط می‌کند؛ هدف آن «مقابله با بحران در مرز جنوبی» به دلیل مهاجرت است.

هزاران نفر از اعضای گارد ملی تگزاس، یکی از عناصر ذخیره نظامی آمریکا و پلیس ایالت تگزاس برای بازدارندگی و بازداشت مهاجران در امتداد مرز آمریکا و مکزیک مستقر شدند.

این سیاست منجر به این شده است که مقامات مجری قانون تگزاس، مهاجران را به اتهامات نادرست مبنی بر تجاوز و تخلفات سطح پایین دستگیر کنند. افراد دستگیر شده، در چندین مورد در شرایط توهین آمیز، هفته‌ها یا ماه‌ها بدون اتهام یا دسترسی به وکیل زندانی بوده‌اند.

بیشتر اتهامات در نهایت کنار گذاشته شده یا رد شده است؛ همچنین این عملیات، جمعیت بازداشت موقت ایالت تگزاس را افزایش داده و اصلاح سیستم حقوقی کیفری را تضعیف کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *