رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تبعات قوانین ضد مهاجرتی آمریکا برای کودکان بدون همراه

13:52 - 23 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۴۰۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قوانین ضد مهاجرتی آمریکا و به‌‌خصوص قانون موسوم به عنوان 42 تبعات بسیاری را به‌خصوص برای کودکان بدون همراه در مرزهای این کشور داشته است.

خبرگزاری میزان - بیش از 65 هزار ونزوئلایی در دو ماه گذشته از شکاف خطرناک «داریان» بین کلمبیا و پاناما عبور کرده‌اند که بیشتر آنها به امید پناهندگی در آمریکا خطرات این سفر را پذیرفته‌اند اما اجرای سیاست موسوم به عنوان 42 توسط دولت آمریکا این امید پناهجویان را از بین برده و هزاران نفر را در مکزیک گرفتار کرده است.

به گزارش «ریلایف وب»،  این افراد در مرزهای آمریکا و مکزیک حتی به سرپناه و نیازهای اولیه نیز دسترسی ندارند.

«لیلیانا»، یک مهاجر ونزوئلایی در این باره می‌گوید که به همراه دو فرزند خود در حالی که به امید دریافت پناهندگی آمریکا به مرزهای این کشور آمده بود، در یک بازداشتگاه مرزی بازداشت شد.

این مهاجر ونزوئلایی می‌گوید در طول 10 روز بازداشت در یک بازداشتگاه مرزی آمریکا تنها یک بار اجازه حمام پیدا کرد و فرزند کوچک وی که بیمار شده بود هیچکونه مراقبت پزشکی و بهداشتی دریافت نکرد.

«لیلیانا» تنها یکی از میلیون‌ها مهاجری است که تحت تأثیر گسترش سیاست عنوان 42 توسط دولت آمریکا قرار گرفته است.

عنوان 42 یک سیاست مضر است که در طول همه‌گیری ویروس کرونا برای «بستن مؤثر مرزهای جنوبی آمریکا به روی پناهجویان» مورد سوء استفاده قرار گرفته است؛ اجرای این سیاست منجر به بیش از دو میلیون اخراج پناهجویان در مرزهای جنوبی آمریکا طی کمتر از سه سال شده است.

«جیانینا راموس»، معاون هماهنگ کننده پروژه مهاجرت MSF در مکزیک در این باره می‌گوید: مردم اینجا نمی‌دانند کجا بروند یا چگونه با خانواده‌هایشان که در امتداد مرز از هم جدا شده‌اند، بار دیگر متحد شوند؛ البته که این موضوع آسیب‌های سنگینی بر سلامت روانی آن‌ها وارد می‌کند، به‌خصوص برای کسانی که از لحظه ترک محل تولد خود اضطراب شدیدی را تجربه کرده‌اند. این موضوع به شدت بر سلامت خانواده‌ها و افراد تأثیر می‌گذارد.

«کارولینا»، یک مهاجر دیگر، می‌گوید که از زمان بازداشت نتوانسته با برادرزاده 12 ساله خود صحبت کند در حالی که او سرپرست این کودک است؛ «آنها وسایل ما را گرفتند، حداقل هشت روز بدون هیچ امکاناتی بازداشت بودیم. من نمی‎توانستم با خانواده‌ام ارتباط برقرار کنم. برادرزاده من را به یک مرکز دیگر برده‌اند.»

نیروهای مرزی آمریکا داروهای «کارولینا» را که برای درمان سرطان خود استفاده می‌کرده، با وجود ارائه مدارک پزشکی از وی گرفتند و هرگز بازنگرداندند.

پناهگاه‌های بشردوستانه در «مکزیکو سیتی» ظرفیت پناه دادن به 150 نفر را داشتند اما در اولین هفته پس از گسترش عنوان 42، بیش از 800 نفر وارد این پناهگاه‌‎ها شدند و دیگر فضایی وجود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *