اقدام پلیس مرزی یونان علیه 1500 مهاجر

9:23 - 08 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۳۷۰۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پلیس مرزی یونان در ادامه اقدامات خود علیه مهاجران در مرزهای این کشور، از ورود هزار و 500 پناهجو جلوگیری کرده است.

خبرگزاری میزان - نیروهای مرزی  یونان  از عبور تعداد زیادی از مهاجران از طریق رودخانه مرزی «اوروس» به اتحادیه اروپا جلوگیری کردند.

به گزارش «infomigrants»، نیروهای مرزی یونان طی عملیاتی در روزهای اخیر هزار و 500 نفر را به آب‌‎های میان مرز این کشور و ترکیه بازگرداندند.

آتن به شدت از تلاش مهاجران برای عبور از ترکیه به یونان از طریق زمینی یا حتی دریایی جلوگیری می‌کند؛ سازمان‌های بشردوستانه این اقدام را «عقب راندن غیرقانونی» پناهجویان می‌دانند.

اخیرا نیز یک گروه 38 نفره از مهاجران در یک قایق کوچک برای چند روز در جزیره کوچکی در رودخانه «اوروس» گرفتار شده بودند.

بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری خواستار پذیرش آنها در اتحادیه اروپا شده بودند؛ سرانجام این مهاجران در شرایطی نامشخص با یک قایق بادی به سمت یونانی رودخانه «اوروس» رسیدند.

بر اساس گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل، سه هزار و 225 نفر از ابتدای سال جاری تا ماه آگوست از ترکیه به یونان رفته‌اند؛ دولت یونان در نظر دارد به دلیل افزایش تعداد مهاجران، به طور کامل مرز با ترکیه در شمال شرق این کشور را مسدود کند.

35 کیلومتر حصار مرزی موجود در امتداد رودخانه «اوروس» در مرز ترکیه و یونان در حال توسعه به 80 کیلومتر است.

به تازگی برنامه مستند «ما خفی أعظم» که از سوی شبکه «الجزیره» تهیه شده ابعاد گسترده نقض حقوق بشر علیه پناهجویان را در مرزهای یونان نشان می‌دهد.

این برنامه مستند، جزئیات «ارتش مزدوران نقابدار» (ارتش سایه) در مرزهای یونان را نشان می‌دهد که مرتکب تخلفات فاحش علیه پناهندگان می شوند.

«ما خفی أعظم» صحنه‌ها و شهادت‌های وحشتناک بازماندگان پناهنده‌ای است که «ارتش نقابدار» آنها را به زور از مرزهای یونان بازگردانده است.

وزیر مهاجرت یونان از اظهار نظر در مورد تصاویر به دست آمده اجتناب می‌کند و می‌گوید ترکیه باید از مرزهای خود محافظت کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *