ادامه ناپدید شدن پناهجویان در مرزهای یونان

8:18 - 10 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۶۵۱۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رسانه‌ها از واژگونی قایق حامل پناهجویان در مرزهای یونان و ناپدید شدن دستکم 8 نفر خبر می‎‌دهند.

خبرگزاری میزان – رسانه‌ها گزارش دادند که یک قایق حامل پناهجویان در نزدیکی جزیره «ساموس» در مرز یونان واژگون شده است.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، نیروهای امدادی عملیات جستجو را برای یافتن 8 پناهجویی که در پی واژگون شدن این قایق ناپدید شده‌اند، آغاز کردند.

گارد ساحلی یونان گزارش داد که چهار نفر (دو نفر توسط یک قایق ماهیگیری و دو نفر دیگر توسط یک کشتی آژانس گشت مرزی اروپا) دستگیر شده‎اند.

بازماندگان این حادثه به مقامات مرزی یونان گفته‎اند که در هنگام واژگونی قایق در جنوب جزیره «ساموس»، در مجموع 12 نفر در قایق بودند.

مقامات مرزی یونان می‌گویند که سه کشتی گارد ساحلی، یک قایق فرانتکس، یک کشتی باری و یک بالگرد در این عملیات جست‌وجو شرکت دارند.

هر ساله هزاران نفری که تلاش می‌کنند از طریق یونان وارد اتحادیه اروپا شوند از سواحل ترکیه به جزایر یونانی نزدیک با قایق‌های بادی عبور می‌کنند؛ برخی دیگر تصمیم می‌گیرند با قایق‌های پرجمعیت که مستقیما به سمت ایتالیا حرکت می‌کنند، یونان را دور بزنند.

در این مسیر خطرناک دریایی سالانه مهاجران بسیاری جان خود را از دست می‌دهند؛ در اوایل این ماه، دستکم27 نفر در دو حادثه جداگانه غرق شدند.

در یکی از این حوادث، 18 نفر بر اثر غرق شدن یک قایق از ترکیه در جزیره «لسبوس» در شرق دریای اژه جان خود را از دست دادند، در یک حادثه دیگر، یک قایق تفریحی با حدود 100 نفر در طوفان غرق شد که دستکم 9 کشته و شش نفر ناپدید شدند.

جدیدترین آمار منتشر شده نشان می‌دهد که از سال 2014 تاکنون 29 هزار نفر در تلاش برای عبور از مرزهای اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *