رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فشارهای مهاجرتی و بحران پناهجویی در اتحادیه اروپا

12:41 - 28 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۹۷۴۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران پناهجویان در مرزهای اروپا یک مشکل نهادینه برای اروپاست و چالش‌های بسیاری را برای پناهجویان به همراه داشته است.

خبرگزاری میزان - تشدید فشارهای مهاجرتی چالش‌های پایدار سیاسی و اجتماعی-اقتصادی را برای اتحادیه اروپا به همراه خواهد داشت.

به گزارش «gisreportsonline»، ارقام منتشر شده توسط آژانس امنیت مرزی اروپا در ماه جولای نشان می‌دهد که چالش‌های مهمی در مورد مهاجرت پیش روی اتحادیه اروپا قرار دارد.

در نیمه اول سال 2022، آژانس مرزی اتحادیه اروپا (فرانتکس) 115 هزار ورود پناهجویان به اتحادیه اروپا را ثبت کرد؛ این ارقام شامل پناهجویان اوکراینی نمی‌شود که از زمان آغاز درگیری در ماه فوریه نمی‌شود.

اروپا با بحرانی همانند سال 2015 مواجه نیست، زیرا نزدیک به یک میلیون مهاجر در سواحل مرزی اروپا وارد شدند و بیش از سه هزار و 500 مرگ پناهجویان ثبت شد .(این رقم بخش کوچکی از تعداد واقعی تلفات است)، اما با این حال، اعداد 2022 چشم‌انداز روشنی را نشان نمی‌دهند.

بحران غذایی ناشی از محاصره غیرقانونی غلات در بنادر دریای سیاه توسط روسیه در تابستان امسال به مشکلات فوری بسیاری از کشورهای در حال توسعه افزوده است.

سیستم جابجایی در سراسر اتحادیه اروپا که در ماه ژوئن راه اندازی شده و به عنوان یک گام بزرگ رو به جلو در اصلاح سیاست مهاجرت معرفی شد، تاکنون منجر به انتقال 117 پناهجو در سراسر این اتحادیه شده است.

علاوه بر این، این افزایش تدریجی گذرگاه‌های مرزی به تنش‌ها بین کشورهای اتحادیه اروپا دامن می‌زند که همچنان بر سر سیاست مشترک مهاجرت برای مدیریت مهاجران جدید اختلاف نظر دارند.

روابط بین فرانسه و ایتالیا به دلیل جلوگیری از ورود یک کشتی امدادرسان که برای نجات پناهجویان اعزام شده بود و  رم علیرغم تعهداتش بر اساس قوانین بین‌المللی اجازه ورود آن را نداد، بدتر شده است.

وزیر کشور فرانسه، اقدامات ایتالیا را «غیرانسانی» و «غیرقابل درک» خواند و استدلال کرد که کشتی در آب‌های ایتالیا بوده و بنابراین باید در جایی در ایتالیا پیاده شود.

از سوی دیگر، «جورجیا ملونی»، نخست‌وزیر ایتالیا گفت که از «واکنش تهاجمی» پاریس متاثر شده که آن را «غیرقابل درک» و «غیرقابل توجیه» می‌داند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *