شکست جامعه بین‌الملل در رسیدگی به بحران یمن

13:48 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۹۷۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران یمن در حالی تشدید می‌شود که جامعه بین‌المللی برای رسیدگی به این بحران با شکست مواجه شده است.

خبرگزاری میزان - در گزارش جولای 2022 درباره واکنش بشردوستانه سازمان ملل به بحران یمن، گروه نظارت بین سازمانی، ارزیابی‌ها به این نتیجه رسید که «کیفیت کمک‌های بشردوستانه در بسیاری از مناطق یمن به‌طور غیرقابل قبولی پایین است» و جمعیت‌های آسیب‌دیده بارها گفته‌اند که «نمی‌توانند به کمک‌ها دسترسی داشته باشند، یا چگونه در فهرست‌هایی قرار گیرند که منجر به کمک شده است.»

به گزارش « arabcenterdc»، یمنی‌ها از هر طبقه‌ای واقعا از نحوه ارائه کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی در این کشور به شدت انتقاد کرده‌اند؛ در واقع، یک کمپین رسانه‌های اجتماعی، ناامیدی یمنی‌ها را از شکست در اجرای کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی، زیر سوال بردن کیفیت کمک‌های مذکور و درخواست شفاف‌سازی از سازمان ملل و سایر آژانس‌های بین‌المللی در مورد روش‌ها و روند این کمک‌ها، ابراز می‌کند.

علاوه بر این، تعداد فزاینده ای از کارشناسان امور یمن مدتی است که زنگ خطر را در مورد شکست پاسخ‌های بشردوستانه بین‌المللی در این کشور به صدا در‌آورده‌اند.

«آشر اورکابی»، مورخ آمریکایی-یمنی، علی-سالم، روزنامه‌نگار تحقیقی یمنی، و مرکز مطالعات استراتژیک صنعا، همگی انتقادات کوبنده‌ای از سیستم بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه در یمن منتشر کرده‌اند و مرکز صنعا نیز به شورای امنیت سازمان ملل در همین زمینه اطلاع داده است.

مشکلات کمک‌های بشردوستانه به یمن شامل استراتژی ضعیفی است که بر راه‌حل‌های کوتاه‌مدت، موضع‌گیری‌های غیرمولد بی‌طرفی، بی‌میلی در برابر سوء استفاده از کمک‌ها و کارکنان بشردوستانه، و عدم حضور کافی متخصصان یمنی تمرکز می‌کند.

همه این انتقادات نشان می‌دهد مشکلات جدی وجود دارد که جامعه بشردوستانه بین‌المللی باید به آنها رسیدگی کند تا واقعاً درد و رنج انسانی در یمن کاهش یابد.

برای رسیدگی به این مشکلات، کاملاً ضروری است که سازمان‌های بین‌المللی برای ریشه‌کن کردن فساد، ارزیابی مجدد استراتژی‌ها و شیوه‌های خود، و مشارکت دادن شرکای محلی و کارشناسان تا حد بیشتری تلاش کنند. تنها با ایجاد این تغییرات و تمرکز بر راه حل های بلندمدت، این سازمان‌ها قادر خواهند بود به حل دائمی وضعیت انسانی در یمن کمک کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: یمن بحران یمن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *