هشدار نهادهای بین‌المللی درباره تشدید بحران انسانی در یمن

14:28 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۳۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هشدار نهادهای بین‌المللی درباره تشدید بحران انسانی در یمن
نهادهای بین‌المللی درباره تشدید بحران انسانی در یمن هشدار می‌هند.

خبرگزاری میزان - میلیون‌ها نفر در یمن ممکن است از کمک‌های بشردوستانه محروم شوند، زیرا بودجه سازمان ملل برای رسیدگی به این بحران کاهش یافته است.
 

به گزارش «یمن اکسترا»، سازمان‌های غیردولتی هشدار دادند، وضعیت بشردوستانه در یمن پس از اینکه سازمان ملل توانست در ۲۷ فوریه تنها ۱.۲ میلیارد دلار برای اختصاص به این بحران جمع‌آوری کند، در خطر فراموشی جهانی قرار دارد.

رقم جمع‌آوری شده بسیار کمتر از بودجه هدف گذاری شده ۴.۳ میلیارد دلاری خود است.

این نهاد‌ها گفتند که اگرچه دستیابی به اهداف بودجه همیشه چالش برانگیز بوده، اما تفاوت این بار این است که درگیری اوکراین و روسیه باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی شده است. تلاش‌های امدادی نیز به زمین‌لرزه‌های اخیر در ترکیه و سوریه معطوف شده است که در نتیجه امسال حدود ۲۰ میلیون یمنی در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

یک سازمان مستقل بشردوستانه شورای پناهندگان در بیانیه‌ای به بودجه بشردوستانه یمن انتقاد کرد و گفت که این رقم «به طرز تاسف باری ناکافی» است و نشان می‌دهد که «بعضی از انسان‌ها ارزش کمتری نسبت به دیگران دارند.»

خبر کمبود بودجه زمانی منتشر شد که سران جهان در ۵ مارس در دوحه قطر برای کنفرانس سازمان ملل در مورد کشور‌های کمتر توسعه‌یافته گرد هم آمدند و به دنبال تسریع توسعه پایدار با تمرکز بر کمک به نیازمندان بودند.

سازمان ملل برآورد می‌کند که ۲۱.۶ میلیون نفر در یمن - تقریباً سه چهارم جمعیت آن - امسال به کمک‌های بشردوستانه و حفاظت نیاز دارند.

در ماه دسامبر، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت که برای سال ۲۰۲۳ به ۵۱.۵ میلیارد دلار برای کمک به ۲۳۰ میلیون نفر از آسیب پذیرترین افراد جهان در نزدیک به ۷۰ کشور نیاز است.

هشدار یونیسف درباره سوء تغذیه شدید

یونیسف نیز اخیرا در بیانیه‌ای درباره سوء تغذیه شدید در یمن هشدار داده و اعلام کرد که حدود دو میلیون کودک یمنی در خطر مواجهه با سوء تغذیه شدید قرار دارند.

هیئت یونیسف در یمن گزارش داد: در حالی که حدود دو میلیون مورد سوء تغذیه و ۵۴۰ هزار مورد سوء تغذیه شدید در میان کودکان یمنی وجود دارد ما باید اقدامنات خود را برای مقابله با این موضوع افزایش دهیم.

بر اساس اطلاعاتی که سازمان ملل منتشر کرده، در هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی به دلیل بیماری‌های قابل پیشگیری جان خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/


برچسب ها: یمن بحران یمن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *