رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نیمی از کودکان زیر 5 سال یمن از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند

9:31 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۸۰۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مردم یمن و به خصوص کودکان با بحران بی‌سابقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری از آنها در آستانه قحطی و گرسنگی حاد قرار دارند.

خبرگزاری میزان - حملات خشونت‌آمیز ائتلاف سعودی در یمن از زمان آغاز آن در مارس 2015، صدها هزار کشته برجای گذاشته است، زیرساخت‌ها را فلج کرده و بیش از 80 درصد جمعیت را زیر خط فقر قرار داده است.

هرگونه تجدید خشونت یک وضعیت انسانی وخیم را تشدید خواهد کرد و ممکن است به تشدید نقض حقوق بشر و کودکان دامن بزند؛ از اکتبر سال گذشته تاکنون هیچ مکانیسم پاسخگویی مستقل بین‌المللی وجود نداشته است و این امر بحران یمن را نگران کننده‌تر می‌کند.

کودکان یمن در حال حاضر بیشترین بها را در این جنگ پرداخته و برخی از با ارزش‌ترین سال‌های زندگی خود را از دست داده‌اند؛ دوران کودکی آنها به خطر افتاده و آینده آنها هنوز نامشخص است.

به گزارش « launchgood»، مردم یمن به شدت به کمک و حمایت نیاز دارند؛ در حال حاضر اکثریت جمعیت یمن دچار سوءتغذیه و گرسنگی هستند.

نیمی از کودکان زیر 5 سال یمن از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و به کمک فوری نیاز دارند؛ یونیسف برای غربالگری کودکان، ارائه غذای درمانی نجات بخش، و اطمینان از مراقبت‌های بهداشتی و درمان پزشکی برای کمک به بهبودی کودکان کار می‌کند.

جدیدترین برآوردها نشان می‌دهند که در در 10 دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد و نهادهای بشردوستانه منابع کافی را برای بهبود این وضعیت در اختیار ندارند.

حملات ائتلاف سعودی در طول سال‌های اخیر به طور مستقیم و غیرمستقیم چالش‌های بسیاری را در یمن ایجاد کرده و ده‌ها هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

علاوه بر نابودی زیرساخت‌های حیاتی مانند بیمارستان‌ها، تاسیسات بهداشتی و آب آشامیدنی، حملات ائتلاف به طور غیرمستقیم نیز بحران‌های متعددی را برای مردم یمن در پی داشته و در حال حاضر بیماری‌های مختلفی این کشور را در بر گرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *