19 میلیون یمنی از ناامنی غذایی رنج می‎برند

8:04 - 08 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۳۶۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
برآوردهای جهانی حاکی از آن است که میلیون‎ها نفر از مردم یمن با ناامنی غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند.

خبرگزاری میزان - کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) به تازگی در گزارشی اعلام کرد که یمن به «راه‌حل سیاسی فوری برای پایان دادن به رنج» ناشی از تجاوزات آمریکا و عربستان سعودی که به مدت هشت سال ادامه دارد، نیاز دارد.

به گزارش موسسه «انتصاف»، «مارتین شویب»، مدیر عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، در جریان سفر خود به یمن، گفت: از هر سه یمنی دو نفر یعنی حدود 19 میلیون نفر از ناامنی غذایی رنج می‌برند.

حتی تعداد بیشتری از آنها به مراقبت‌های بهداشتی اولیه دسترسی ندارند، با وجود همه اینها، یمن اغلب از کانون توجه خارج است.

وی بر لزوم اطمینان از اینکه حمایت‌های دریافت شده از طریق کمک‌های مالی بین‌المللی همچنان می‌تواند به کار خود ادامه دهد، تاکید کرد.

سازمان ملل با جمع آوری کمک‌های مالی به نام نجات مردم یمن به سوء استفاده از وضعیت این کشور ادامه می‌دهد.

نهادهای سازمان ملل هر از چند گاهی گزارش‌های زیادی درباره گستردگی وضعیت بد انسانی در یمن منتشر می‌کنند و از سوءتغذیه کودکان و مادران باردار برای جمع‌آوری کمک‌های مالی گزارش می‌دهند.

این نهادها در مورد تأثیرات حملات ائتلاف سعودی در هشت سال گذشته صحبت نمی‌کنند، در عوض، آنها با صحبت در مورد «درگیری داخلی» به دور از وجود یک «ائتلاف بین‌المللی» بزرگ که جنگ علیه یمنی‌ها را آغاز کرده، تلاش کردند تا جامعه بین‌المللی را گمراه کنند.

برآورده کردن نیازهای بشردوستانه شهروندان یمنی و گزارش در مورد سطوح بی‌سابقه سوءتغذیه کودکان و تهدید قحطی در یمن، در نتیجه آنچه که آن را «درگیری» توصیف می‌کند، رایج‌ترین شعاری بود که توسط سازمان ملل برای به دست آوردن بودجه ترویج شد.

ناظران با بیان اینکه کمک‌های بشردوستانه کشورهای کمک کننده به یمن راه حل نیست، تاکید کردند که بهترین راه حل توقف جنگ یمن است؛ آنها همچنین اشاره کردند که جریان کمک‌های مالی کشورهای کمک کننده از طریق سازمان‌ها یا دولت‌های متجاوز هیچ تغییری در سال‌های گذشته نداشته است.

بسیاری از گزارش‌های بین‌المللی تأیید کرده‌اند که این سازمان‌ها نزدیک به 70 درصد از کمک‌های مالی ارائه شده به مردم یمن را صرف هزینه‌های عملیاتی خود می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *