سیاست‌های ضد مهاجرتی نخست وزیر جدید انگلیس

8:18 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۴۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاست‌های مهاجرتی نخست وزیر جدید انگلیس بر تشدید قوانین و محدودیت‌ها علیه مهاجران و پناهجویان متمرکز است.

خبرگزاری میزان – در پی استعفای «لیز تراس»، نخست وزیر سابق انگلیس که تنها چند هفته بعد از آغاز به کار خود به دلیل بحران‌های مختلف مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد، «ریشی سوناک» به عنوان رئیس جدید حزب محافظه‌کار و نخست وزیر جدید این کشور انتخاب شد.

اما «ریشی سوناک» پیش از این نیز با «تراس» بر سر ریاست حزب محافظه‌‎کار و نخست وزیری رقابت کرده و سیاست‌های خود را در زمینه‌های مختلف تشریح کرده بود.

در حالی که سیاست‌های مهاجرتی انگلیس و به‌خصوص اخراج پناهجویان با انتقادهای بسیاری مواجه است اما «سوناک» بر تشدید محدودیت‌ها بر مهاجران و پناهجویان اصرار دارد.

هنگامی که نخست وزیر بعدی انگلیس به خانه شماره 10 خیابان «داونینگ» وارد می‎شود، فهرست بلندبالایی از بحران‎ها خواهد داشت، اما در میان مشکلات اقتصادی و شکاف حزبی، یک موضوع دور از ذهن نخواهد بود؛ مهاجرت.

 گذر از کانال «مانش» یکی از بحث برانگیزترین موضوعات سیاسی انگلیس در حال حاضر است و تنها در سال جاری بیش از 30 هزار نفر با قایق‌های کوچک به سواحل این کشور رسیده‌اند.

به گزارش «ولز آنلاین»، سیاست‌های مهاجرتی «سوناک» در طول آخرین انتخابات ریاست حزب محافظه‎کار کاملا بر محدود کردن گذرگاه‌های کانال «مانش» و تشدید قوانین پناهندگی متمرکز بود.

این امر شامل پیشبرد طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا، تشدید قوانین علیه افرادی که می‌توانند درخواست پناهندگی کنند و محدودیت‌های بیشتر در بررسی پرونده متقاضیان پناهندگی در این کشور است.

«ریشی سوناک» موضع سختگیرانه‌ای در مورد مهاجرت اتخاذ کرده و متعهد شده که با قایق‌های کوچکی که از کانال مانش عبور می‌کنند مقابله خواهد کرد.

«سوناک» در تابستان امسال با پیشنهاد کنار گذاشتن پناهجویان در هتل‌ها و قرار دادن آنها در کشتی‌ها، خبرساز شد؛ بنا بر گزارش‌ها، این ایده توسط وزرا و مقامات کابینه دولت انگلیس به دلیل هزینه‌های هنگفت و به دلیل اینکه وکلای دولت این کشور هشدار داده‌ بودند که این اقدام می‌تواند به منزله بازداشت خودسرانه و نقض کنوانسیون پناهندگان باشد، حذف شد.

نخست وزیر انگلیس به طرح رواندا متعهد شده و همچنین به تکرار این طرح با کشورهای دیگر اشاره کرده و ممکن است به دنبال توافق‌های بیشتر به سبک توافق با رواندا باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *