دادگاه انگلیس با اخراج پناهجویان به رواندا موافقت کرد

8:16 - 29 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۱۵۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دادگاه عالی انگلیس با صدور حکمی موافقت خود را با اخراج پناهجویان به رواندا اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - دادگاه عالی انگلیس موافقت خود را با طرح جنجالی اخراج پناهجویان به رواندا اعلام کرد.

به گزارش «نیویورک تایمز»، هدف ادعایی این اقدام که با انتقاد گسترده نهادهای حقوق بشری مواجه است، جلوگیری از ورود غیرقانونی پناهجویان به انگلیس است، اما کارشناسان می‌گویند که این اقدام قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

اما این دادگاه همچنین اعلام کرده که موارد خاص اخراج پناهجویان به رواندا باید مجددا مورد بررسی قرار گیرند، و این تردید در مورد زمان - یا اینکه آیا - این طرح  بسیار بحث برانگیز اجرا می‌شود، باقی می‌ماند.

گروه‌های مدافع حقوق پناهجویان می‌گویند که رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی در رواندا، که سابقه حقوق بشر آن مورد انتقاد قرار گرفته است، قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و کسانی را که این سفر خطرناک را انجام می‌دهند، بازنمی‌دارد.

حکم اخیر دادگاه عالی انگلیس مدعی است که طرح رواندا قانون را نقض نمی‌کند و با تعهدات قانونی دولت این کشور، از جمله قوانینی که توسط پارلمان با قانون حقوق بشر 1998 ایجاد شده، سازگار است.

این در حالی است که پیش از این با انتقادات گسترده نهادهای حقوق بشری، دادگاه حقوق بشر اروپا با صدور حکمی از اجرای طرح اخراج پناهجویان به رواندا جلوگیری کرده بود.

با این وجود دولت انگلیس همچنان مصمم به اجرای این طرح جنجالی است و ادعا می‎کند که هدف از این طرح محافظت از پناهجویان است.

گروه‌های حقوق بشری بسیاری در سطح جهان طرح انگلیس برای اخراج پناهجویان به «رواندا» را نقض قوانین بین‌المللی توصیف کرده‌اند.

در واقع، طرح انگلیس جدیدترین نمونه فاحش از دولت‌هایی است که پناهندگی خود را با انتقال مسئولیت‌ها به کشورهای دیگر و با ظرفیت محدودتر برای پذیرش افراد، کنار می‌گذارند. تجربه گذشته نشان می‌دهد که این شیوه‌ها بی‌اثر، پرهزینه و غیرانسانی هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس رواندا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *