مراکز پناهجویی انگلیس در محاصره بحران‌های مختلف

14:08 - 14 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۲۳۵۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مراکز پناهجویی پر ازدحام و فرسوده انگلیس دیگر قادر به پذیرش پناهجویان نیستند و این امر بی خانمانی این افراد را در پی داشته است.

خبرگزاری میزان – وضعیت پناهجویان در سراسر انگلیس، به ویژه در «لندن»، پایتخت این کشور روز به روز بحرانی تر می‌شود.

به گزارش «ایندیپندنت»، براساس اعلام وزارت کشور انگلیس در پی گزارش درگیری در مرکز پناهجویی بدنام «هارموندزورث» در لندن، پلیس ضد شورش به این مرکز اعزام شد.

قطعی برق و آب این مرکز در بعدازظهر امروز به اعتراض حدود 100 پناهجو منجر شد؛ عصر روز گذشته نیز این مرکز شاهد بروز چند آتش سوزی بود.

مرکز پناهجویی «هارموندزورث» که در نزدیکی فرودگاه «هیترو» قرار دارد، بزرگ ترین مرکز در نوع خود در اروپاست و می‌تواند تا 676 نفر را در خود جای دهد.

این درگیری در حالی رخ می‌دهد که دولت انگلیس با انتقادهای مداوم درباره نحوه رسیدگی به پناهجویان وارد شده به این کشور مواجه است و بررسی تاسیسات مهاجرتی در این کشور در جریان است.

براساس گزارشی در ماه مارس، این مرکز گاه به گاه برای نگهداری موقت پناهجویان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گزارش مذکور تاکید داشت که این مرکز نیاز مبرمی به نوسازی دارد و حبس طولانی مدت پناهجویان در این مرکز که آسیب قابل توجهی بر این افراد آسیب پذیر وارد می‌کند، نگران کننده است؛  زیرا برخی از پناهجویان بیش از یک سال و برخی دیگر بیش از شش ماه در بازداشت بودند.

براساس آمارها تقریبا نیمی از پناهجویان حاضر در انگلیس دسترسی به کمک های حقوقی ندارند؛ ضمن این که وضعیت کودکان پناهجو در مراکز پناهجویی اسفبار اعلام شد.

یک موسسه خیریه نیز اعلام کرد که مقام‌های انگلیس روز سه شنبه حدود 50 پناهجو را به مرکز پناهجویی پر ازدحام «کنت» منتقل کردند، اما برای 11 پناهجوی مرد جایی برای اسکان در نظر گرفته نشد.

پیشتر نیز «گاردین»، در گزارشی اعلام کرد که گروهی از پناهجویان طی روزهای اخیر ناچار به خوابیدن در خیابان ها شدند.

گروه مذکور که شامل تقریبا 20 پناهجوی گرسنه از شرق آفریقای جنگ زده هستند، در سایه بی توجهی مقام‌های انگلیسی در خیابان‌ها رها شدند.

گزارش‌ها از شیوع بیماری‌های دیفتری و کرونا در میان پناهجویان در مراکز پناهجویی پر ازدحام انگلیس حکایت دارند.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *