رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح رواندا در انگلیس؛ از استعفای وزیر امور پناهجویان تا زمزمه خودکشی در میان پناهندگان

11:51 - 14 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۱۲۰۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدام انگلیس مبنی بر فرستادن پناهجویان به رواندا، نگرانی گسترده‌ای را در میان پناهجویان حاضر در این کشور ایجاد کرده است.

خبرگزاری میزان - یک گزارش جدید نشان می‌دهد که تصمیم انگلیس برای انتقال پناهجویان به «رواندا»، بسیاری از پناهجویانی را که در این کشور حضور دارند در معرض خطر خودکشی قرار می‌دهد.

به گزارش «گاردین»، در حالی که دادگاه عالی لندن طرح‌های بحث برانگیز برای اعزام پناهجویان به رواندا را بررسی می‌کند، پناهجویان در انگلیس به موضوع دیگری جز این موضوع فکر نمی‎‌کنند.

آنها می‌گویند که از انتقال به رواندا وحشت دارند؛ پناهجویان می‌دانند که اگر قضات انگلیسی قانونی بودن این طرح را تشخیص دهند، آنها اهداف اصلی برای سوار شدن به هواپیما و انتقال به این کشور آفریقایی هستند.

یک پناهجو در این باره می‌گوید «در جایی که ما حضور داریم همه می‌گویند بهتر است خودکشی کنیم تا اینکه بخواهیم به رواندا برویم.»

همچنین «ایندیپندنت» از اسنادی گزارش داده که نشان می‌دهند تعداد انگشت شمار پناهجویان برای اولین پرواز به رواندا در 14 ژوئن، خودزنی و تهدید به خودکشی کرده‌اند.

طرح انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا با چالش‌ها و جنجال‌های بسیاری در این کشور همراه شد؛ «ریچارد هرینگتون»، وزیر امور پناهجویان انگلیس که از سیاست دولت این کشور برای فرستادن پناهجویان به رواندا فاصله گرفته بود، یک روز قبل از تایید نخست وزیر آینده این کشور از سمت خود کناره گیری کرد.

او ادعا کرده به این دلیل استعفا می‌دهد که کارش اساسا کامل شده اما زمان جدایی او از دولت انگلیس نشان می‌دهد که او احتمال می‌داده مسئولیتش توسط دولت آینده تمدید نشود.

«هرینگتون» در خلوت، بیزاری خود را از طرح رواندا که «لیز تراس و ریشی سوناک»، نامزدهای نخست وزیری انگلیس، مشتاقانه در جریان رقابت برای ریاست حزب محافظه کار از آن حمایت کرده‌اند، پنهان نکرده است.

«هرینگتون» آشکارا از تایید این سیاست خودداری کرد؛ وی در مصاحبه‌ای با رادیو «تایمز»، مدت کوتاهی پس از اعلام این سیاست، سه بار از گفتن اینکه آیا تمایل دارد پناهجویان را به رواندا انتقال دهد، خودداری کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس رواندا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *