رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اوج‌گیری تبعیض علیه مسلمانان در کشورهای اروپایی

9:37 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۶۲۲۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تبعیض و نژادپرستی در کشورهای اروپایی طی سال‌های اخیر به اوج خود رسیده است.

خبرگزاری میزان - نژادپرستی و تبعیض علیه هویت‌های مذهبی در اروپا به اوج خود رسیده است.

به گزارش «دیلی صباح»، افزایش احزاب راست افراطی و رویکردهای نژادپرستانه در ایتالیا، انگلیس، فرانسه، اتریش، سوئیس و برخی کشورهای بالکان نگران کننده است.

در سیاست آلمان نیز افراط در این زمینه وجود دارد؛ اسلام هراسی در میان ابعاد نژادپرستی جایگاه نخست را دارد و  نژادپرستی علیه مذهب در آلمان در اوج خود قرار دارد.

با توجه به نظرسنجی‌های عمومی، راست افراطی اولین حزب در ایالت «براندنبورگ» آلمان است؛ نژادپرستی یک عنصر مسری است و وقتی گسترش یابد، به رویدادهایی تبدیل می شود که به زندگی اجتماعی آسیب می‌زند.

در اروپا کسانی هستند که می‌گویند: «ما باید حرکت و فضای زندگی مسلمانان را محدود کنیم، مگر اینکه آنها با ما سازگار شوند»؛ این امر با ارزش‌های اساسی که اروپا ادعا و مطرح می‌کند در تضاد است.»

یک گزارش جدید هشدار داده است که اسلام هراسی همچنان یک تهدید فزاینده در سراسر اروپاست و چندین کشور سیاست‌هایی را اتخاذ کرده‌اند که به نهادینه شدن موضوعی کمک کرده است که باید با فوریت از بین برود. بر اساس گزارش مرکز اروپایی اسلام هراسی در سال 2021، اسلام هراسی همانند سال‌های گذشته در سرتاسر این قاره «مشکل مبرم» بود.

در این گزارش آمده است که کشورهایی مانند انگلیس و فرانسه به «نقاط اصلی نفرت ضد مسلمانان و حوادث اسلام هراسانه» تبدیل شده‌اند.

در این گزارش که بر 27 کشور اروپایی متمرکز شده و با مشارکت 35 مقام دانشگاهی و متخصص برجسته در این زمینه تهیه شده، آمده است: «علاوه بر این، کمپین‌های ضد مسلمانان احزاب راست افراطی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر تبعیض علیه افراد و جوامع مسلمان غالب است.

این گزارش تداوم نژادپرستی ضد مسلمانان را به "پس زمینه یک روند عمومی نگران کننده: افول لیبرال دموکراسی در اروپا" مرتبط می کند. این سازمان هشدار می‌دهد که نیروهای عمده در اروپا، با جدا کردن کشورهایی مانند فرانسه، هنوز «کمتر در مبارزه با اسلام‌هراسی سرمایه‌گذاری می‌کنند و بیشتر... برای عادی‌سازی اسلام‌هراسی». در این گزارش آمده است: «عادی شدن و نهادینه شدن اسلام هراسی توسط دموکراسی های لیبرال مانند اتریش، دانمارک و فرانسه نگران کننده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *