روند فزاینده اقدامات ضد اسلامی در سوئیس

8:16 - 01 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۴۸۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مقامات سوئیس در ادامه اقدامات ضد اسلامی در غرب، یک قانون علیه مسلمانان را اجرایی می‌کنند.

خبرگزاری میزان - سوئیس کاری انجام نمی‌دهد که برای اروپا کاملا جدید باشد؛ فرانسه در سال 2011 پوشیدن روبنده تمام صورت را در انظار عمومی ممنوع کرد و دانمارک، اتریش، هلند و بلغارستان نیز پوشیدن پوشش صورت در اماکن عمومی را به طور کامل یا جزئی ممنوع کردند.

به گزارش «tfiglobalnews»، اما وقایع و اتفاقات چند سال اخیر در سراسر اتحادیه اروپا، سوئیس را وادار کرد تا در رویکرد خود تجدید نظر کند.

پیش‎نویس قانونی با هدف مجازات هر فردی که با پوشش کامل صورت در جامعه ظاهر شود در سوئیس پیشنهاد شده است؛ در صورت تصویب، زنان مسلمانی که با نقاب یا روبنده بازداشت می‌شوند تا هزار دلار جریمه می‌شوند.

پیشنهاد راست افراطی برای ممنوعیت کامل پوشش صورت پیش از این به قانون تبدیل شده است.

این ممنوعیت توسط حزب «مردم سوئیس» اعمال شد؛ یکی از نمایندگان پارلمان این کشور، مدعی شده که این ممنوعیت باعث «ارتقای برابری بین زن و مرد» و کمک به مبارزه با به اصطلاح «افراط گرایی» می‌شود.

سازمان‌های مسلمانان نسبت به افزایش اسلام هراسی در سوئیس ابراز نگرانی کرده و این اقدام را ریاکارانه محکوم می‌کنند.

قوانینی که بر زنان مسلمان تأثیر منفی می‎گذارد در سراسر اروپا در حال بروز است؛ فرانسه در سال 2011 پوشیدن روبنده تمام صورت را در انظار عمومی ممنوع کرد در حالی که دانمارک، اتریش، هلند و بلغارستان پوشیدن پوشش صورت را به طور کامل یا جزئی ممنوع کردند.

مسلمانان تنها حدود 5 درصد از جمعیت سوئیس را تشکیل می‌دهند و با این حال اقدام علیه مسلمانان همچنان یکی از دغدغه‌های اصلی قانونگذاران جناح راست افراطی این کشور است.

سوئیس همچنین تصریح  کرده که هجوم مهاجران از مسیر بالکان باید متوقف شود؛ چند روز پیش، سوئیس و اتریش یک پیمان رسمی برای محدود کردن ورود به مرزها و افزایش پلیس در مرزهای بالکان امضا کردند. علاوه بر این، همه این اقدامات با روند فکری «جورجیا ملونی»، نخست وزیر ایتالیا که قصد دارد با مهاجران انجام شود، هماهنگ است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *