پشت پرده شبکه‌های «صنعت اسلام هراسی» در آمریکا و کانادا

15:19 - 07 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۲۸۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نتایج یک بررسی جدید از شبکه‌هایی در آمریکا و کانادا خبر می‌دهد که اسلام هراسی را در این کشورها تامین مالی می‌کنند.

خبرگزاری میزان - مطالعه‌ای که در کانادا انجام شد، شبکه‌هایی را نشان می‌دهد که اسلام‌ هراسی را تحت تأثیر قرار داده و از آن حمایت مالی کردند، زیرا این امر «به یک بخش فراملی تبدیل شده است.»

به گزارش «آناتولی»، «جاسمین زین»، استاد جامعه‌شناسی، دین و فرهنگ، و گزینه مطالعات مسلمانان در دانشگاه «ویلفرد لویر»، می‌گوید که «صنعت اسلام هراسی» تنها در آمریکا 1.5 میلیارد دلار بازار دارد.

«زین» و تیم تحقیقاتی وی با بیان اینکه این بازار توسط 39 سازمان مستقر در آمریکا هماهنگ می‌‎شود، گزارش 127 صفحه‌ای را در چهار سال به پایان رساندند.

بر اساس این گزارش، شبکه‌های اسلام هراسی فراملی هستند؛ آنها تنها در کانادا یا آمرکا نیستند؛ بودجه زیادی برای این صنعت از سوی آمریکا تامین می‌شود، و برخی از مطالعات در آنجا نشان می‌دهد که ترویج تبلیغات ضد اسلامی در مجموع یک بازار 1.5 میلیارد دلاری است.

این موضوع به کانادا نیز نفوذ کرده است؛ «زین» و تیم تحقیقاتی وی نتوانستند همان تحقیقات انجام شده در آمریکا را در کانادا نیز انجام دهند چرا که اجازه دسترسی به انواع اسناد مورد نیاز را نداشتند. حمایت از «صنعت اسلام هراسی» در کانادا نیز افزایش یافته است.

او همچنین به روابط فراملی میان بازیگران مؤثر بر اسلام ‌هراسی در اروپا و جاهای دیگر اشاره کرد و افزود که چنین روابطی همچنین قدرت این شبکه‌ها را تقویت می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد اطلاعات نادرست خود را در سطوح گسترده‌تر پخش کنند.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری با استناد به گزارش خود تأیید کرد که «رسانه‌ها» یکی از بازیگران اصلی «صنعت اسلام هراسی» هستند؛ «رسانه‌ها و تأثیرگذاران اسلام هراسی» در کانادا به «تالارهای رسانه‌ای راست افراطی» کمک می‎کنند و از پلتفرم‎های رسانه‌های اجتماعی برای حرفه‌ای کردن و کسب درآمد از تبلیغات و تعصب خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *