افزایش اسلام‌ هراسی تحت حمایت دولت‌ها در اروپا

10:55 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۷۷۲۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اسلام‌ هراسی در کشورهای اروپایی تحت حمایت دولت‌‎های این کشورها روندی افزایشی به خود گرفته است.

خبرگزاری میزان - اخیرا تعدادی از نهادهای حقوق بشری طی نشستی از افزایش اسلام ‌‎هراسی تحت حمایت دولت‌ها در کشورهای غربی انتقاد کردند.

به گزارش « islamchannel»، ائتلافی از سازمان‌های غیردولتی مسلمان اروپایی در یک کنفرانس بزرگ امنیتی و حقوق بشری در لهستان، اسلام‌ هراسی را در سراسر اروپا محکوم کردند.

این نهادها بیانیه مشترکی را پس از حضور در کنفرانس ابعاد انسانی سازمان امنیت و همکاری اروپا منتشر کردند.

نهادهای حقوق بشری در سال‌های اخیر، افزایش قدرت‌ها و قوانین مورد تایید دولتی را که مسلمانان ساکن اروپا را هدف قرار می‌دهند، ثبت کرده‌اند.

این سیاست‌ها معمولاً به بهانه ادعایی «مبارزه با تروریسم و ​​افراط‌گرایی» مطرح می‌شود، اما اغلب به لفاظی‌های ضد مهاجر و نژادپرستانه کمک می‌کند.

دولت‌های اروپایی برای اینکه اسلام‎هراسی بدون مانع ادامه یابد، دیدگاه‌های مخالف را جرم‌انگاری و عمداً آزادی تشکل‌های جامعه مسلمان را محدود کرده‌اند.

دولت‌های اروپایی از تعصبات در مورد اسلام و مسلمانان سوء استفاده می‌کنند که با هدف قرار دادن اقلیت‌های مسلمان آن‌ها شروع می‌شود، اما در نهایت آزادی‌های همه شهروندان این کشورها را تهدید می‌کند.

در بیانیه نهادهای حقوق بشری اروپا آمده است که اگر سران اروپایی این مسیر را ادامه دهند، «در خطر تکرار وحشتی که سران اروپا تنها 70 سال پیش ایجاد کردند و در پی آن نسل‌کشی در بوسنی» قرار دارند.

این نهادها می‎‌گویند: ما از شهروندان اروپا می‌خواهیم تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، همین الان اقدام کنند.

این بیانیه توسط گروه‌های Perspectives Musulmanes (فرانسه)، CAGE (انگلیس)، کمک به جوامع آسیب دیده (اتریش)، حمایت از فانوس دریایی (انگلیس)، مرکز حقوق مسلمانان در دانمارک (CEDA)، INSAN (سوئد) و دیده بان حقوق مسلمانان (هلند) امضا شده است.

در این کنفرانس، «لامیس نصری»، مدیر پروژه در CEDA، گفت که اسلام هراسی نقش مهمی در سیاست دانمارک دارد و دیگر یک موضوع راست افراطی در این کشور نیست.

وی می‎گوید: ما می‎بینیم که چگونه اسلام هراسی در سراسر اروپا گسترش می‎یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *