نهادینه شدن اسلام هراسی در سراسر اروپا

13:53 - 05 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۷۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اسلام هراسی در کشورهای اروپایی با حمایت دولت‌ها در حال نهادینه شدن است.

خبرگزاری میزان - بر اساس یک گزارش که در سال 2022 منتشر شده، موضوع اسلام هراسی به یک تهدید فزاینده در سراسر اروپا تبدیل شده است و چندین کشور سیاست‌هایی را برای نهادینه کردن آن اعمال می‌کنند.

به گزارش «دیلی صباح»، علاوه بر این، کمپین‌های ضد مسلمانان از سوی احزاب راست افراطی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین تبعیض علیه افراد و جوامع مسلمان در جوامع در حال افزایش است.

این گزارش تداوم نژادپرستی ضد مسلمانان را به «پس زمینه یک روند عمومی نگران کننده» مرتبط می‌کند.

نیروهای عمده در اروپا هنوز کمتر در مبارزه با اسلام‌هراسی سرمایه‌گذاری می‌کنند و بیشتر برای عادی‌سازی آن تلاش کرده‌اند.

این روند در کشورهایی مانند فرانسه، دانمارک و اتریش بسیار نگران کننده است.

علاوه بر حوادث مرتبط با اسلام هراسی در سراسر اروپا، تبعیض سیستماتیک علیه مسلمانان در همه زمینه‌های زندگی، از اشتغال گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و پرورش و سیستم قضایی در حال افزایش است.

اسلام هراسی در یونان عمدتاً توسط برخی احزاب سیاسی و سیاستمداران راست افراطی، شخصیت‌های کلیسا، رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران از جمله پست‌های آنها در رسانه‌های اجتماعی بیان شد.ه است

همچنین اسپانیا طی پنج سال گذشته شاهد افزایش 41 درصدی جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان بوده است.

حدود هزار  مورد رویداد منحصرا بر اساس دلایل مذهبی بین سال‌های 2017 تا 2021 در سوئد وجود داشت، در حالی که تعداد کلی جرایم ناشی از نفرت در این دوره به حدود 15 هزار مورد رسیده است.

کودکان مسلمان در آمار منتشر شده توسط آژانس بهداشت عمومی سوئد بیش از حد نشان داده شده‌اند؛ جایی که تقریباً 20 درصد از کودکان غیر اروپایی به دلیل پیشینه قومی و مذهبی خود رفتارهای آزاردهنده را تجربه و بیش از 15 درصد در مدرسه تبعیض را تجربه کرده اند.

در سوئیس نیز 12 درصد از جمعیت این کشور نگرش‌های خصمانه نسبت به مسلمانان نشان می‌دهند، در حالی که 34 درصد به شدت به دیدگاه‌های منفی درباره جامعه مسلمان اعتقاد دارند.

در انگلیس نیز تعداد این جرایم طی 10 سال گذشته 291 درصد افزایش را نشان داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *