بی‌توجهی اروپا به نهاد مبارزه با نفرت علیه مسلمانان

14:06 - 08 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۴۳۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بیش از یک سال است که سمت هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برای مبارزه با نفرت علیه مسلمانان خالی است و به نظر می‌رسد که مقامات اروپایی توجهی به این بخش ندارند.

خبرگزاری میزان - آخرین باری که کمیسیون اتحادیه اروپا یک «هماهنگ کننده مبارزه با نفرت ضد مسلمانان» داشت، در بهار 2021 بود و این مقام سمینارهایی را با مقامات و دانشگاهیان برگزار می‌کرد، در گزارش‎ها مشارکت می‌کرد و برای افزایش آگاهی در مورد این مشکل در رسانه های اجتماعی پست‌هایی منتشر می‌‎کرد.

هماهنگ کننده مبارزه با نفرت علیه مسلمانان قرار بود همان کاری را انجام دهد که هماهنگ کننده کمیسیون برای مبارزه با یهودی‌ستیزی و هماهنگ کننده مبارزه با نژادپرستی انجام می‌‎دهند.

در  حالی که هماهنگ کننده کمیسیون مبارزه با یهودی‌ ستیزی و هماهنگ کننده مبارزه با نژاد پرستی در اتحادیه اروپا فعال هستند اما سمت هماهنگ کننده مبارزه با نفرت علیه مسلمانان طی بیش از یک سال اخیر خالی است.

به نظر می رسد کمیسیون اروپا عجله‌ای برای پر کردن این سمت ندارد؛ کمیسیون اروپا ماه اکتبر جاری در پاسخ به سوالات درباره دلیل خالی ماندن این سمت برای مدت بیش از یک سال مدعی است: کمیسیون در حال بررسی روش‌های واگذاری این وظیفه است تا اطمینان حاصل کند که این کار به طور مؤثر انجام خواهد شد. کمیسیون رویه‌های داخلی مربوطه را آغاز کرده است که اکنون ادامه دارد.

پاسخ‌های کمیسون اروپا به همان سؤال در ماه فوریه 2022 نیز به اندازه پاسخ اخیر مبهم بوده است؛ سخنگوی کمیسیون اروپا در ماه فوریه گفته بود: اقدامات برای تعیین مجدد این مسئولیت ادامه دارد.

کمیسیون اتحادیه اروپا ادعا کرده این واقعیت که فرستاده ویژه‌ای برای مبارزه با نفرت علیه مسلمانان وجود ندارد به این معنی نیست که مقامات اروپایی هنوز با نفرت ضد مسلمانان مبارزه نمی‌کنند.

اما تاریخچه هزینه‌های اتحادیه اروپا برای پست‌های مختلف نیز داستانی نابرابر دارد؛ برای مثال، در سال 2020، طبق یک سند داخلی که از طریق درخواست آزادی اطلاعات به دست آمده بود، کمیسیون اروپا سه مقام ارشد را به «تیم یهودی ستیزی» منصوب کرد اما در همان سال، تمام «سیاست‌های برابری» دیگر، ظاهرا باید تنها به یک مقام ارشد و یک مقام سطح پایین اکتفا می‌کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *