رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرکوب نظام‌مند مسلمانان در فرانسه با حمایت دولت مکرون

14:19 - 22 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۲۹۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که مسلمانان در فرانسه هدف سرکوب نظام‌مند تحت حمایت دولت این کشور قرار دارند.

خبرگزاری میزان – گزارش‌های جدید «سرکوب بی‌سابقه» اسلام و مسلمانان در فرانسه تحت ریاست جمهوری «امانوئل مکرون» را آشکار می‌کند.

گزارش گروه حقوق بشری «کیج» توجه افکار عمومی را به سیاست «انسداد سیستماتیک» فرانسه جلب می‌کند و می‌گوید این اقدام با توصیف «آزار و شکنجه» بر اساس قوانین بین‌المللی مطابقت دارد.

این آزار و اذیت در جامعه فرانسه از روش‌هایی مانند تحریم، انحلال اجباری سازمان‌ها و پلیس و جرم انگاری اسلام در حوزه‌های اجتماعی، مذهبی و سیاسی صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، «چهار سال پیش، دولت فرانسه یک سیاست اسلام هراسی پنهانی و سختگیرانه را آغاز کرده است.»

این گزارش نشان می‌دهد که چگونه دولت فرانسه به سرعت پایه‌های جامعه مسلمانان را از طریق یک آزار و اذیت حساب‌شده برچیده و وحشت را در میان کل جامعه مذهبی گسترش داده است.

718 تعطیلی نهادهای اسلامی، حدود 25 هزار بازرسی و 46 میلیون یورو اخاذی توسط دولت فرانسه، از جمله این اقدامات سرکوبگزانه است.

فرانسه به دلیل نحوه برخورد با اسلام و مسلمانان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است؛ منتقدان می‎گویند که این کشور اسلام را منفی می‌بیند و مرتبا علیه زنان مسلمان تبعیض قائل می‌شود.

سیاست «انسداد سیستماتیک»، به طور انحصاری مؤسسات مسلمانان را هدف قرار می‌دهد که «نظارت، بررسی و تحریم برای تخلفات جزئی» بخش‌‎هایی از آن است.

صدها مؤسسه، از جمله مساجد و مدارس مسلمانان، بسته شده‌ و بسیاری دیگر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

الگوی رفتاری که دولت فرانسه در قبال مسلمانان در این کشور نشان می‌دهد برای آزار و تحقیر مسلمانان برنامه‎ریزی شده است که منجر به سلب عمدی و شدید آزادی مذهب، عقیده، اجتماع و حق مالکیت این گروه می‌شود.

اسلام هراسی دولتی در فرانسه از طریق زیرساخت‌های اجرایی و نظارت جمعی، با بخش‌هایی که در سراسر واحدهای جغرافیایی این کشور برای اجرای این سیاست‌ها گسترش یافته‌اند، نهادینه شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *