رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تداوم روند افزایش جمعیت زندانیان در سوئد

8:03 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۵۶۸۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ازدحام جمعیت در زندان‌های سوئد از سال 2016 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – مدیر سازمان زندان‌های سوئد در مورد وضعیت زندان‌ها و زندانیان در این کشور توضیحاتی داد.

به گزارش « justice-trends.press»، وی ضمن اشاره به نرخ قابل توجه تکرار جرم توسط زندانیان پس از آزادی به معضل افزایش شمار زندانیان در سوئد در سال‌های اخیر اشاره کرد.

مدیر سازمان زندان‌های سوئد در این باره اظهار کرد: در 4-5 سال گذشته بر جمعیت زندانیان افزوده شد؛ تعداد زندانیان از پایان 2016 که در مسیر افزایش قرار گرفت، تاکنون رشد داشته است؛ در حال حاضر ازدحام بیش از حد جمعیت در بازداشتگاه و زندان‌ها سبب بروز معضلی جدی شده است.

وی در ادامه گفت: ازدحام بیش از حد جمعیت زندانیان سبب شده تا هر دو زندانی را در سلول‌های تک نفره جای دهیم؛ فشار کاری بر کارکنان و زندانیان افزایش یابد؛ در میانه شیوع کرونا نیز وضعیت به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت هشدارآمیز شد؛ این موضوع زمانی نگران کننده تر می‌شود که بدانیم با جریان روندهای سیاسی در مسیر افزایش حبس همزمان شده است.

به گفته این مقام سوئدی، «افزایش جمعیت زندانیان چالش‌های قابل توجهی را ایجاد کرده است و پیش بینی می‌کنیم این روند رو به رشد دستکم تا سال‌های آینده ادامه داشته باشند.»

مدیر سازمان زندان‌های سوئد همچنین گفت: این معضل باعث شده که تعداد زندان‌ها را در سراسر کشور افزایش داده و برنامه ساخت چند زندان جدید را در دستور کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *