گسترش راست‌گرایی افراطی در سوئد و پیامدهای آن برای پناهجویان

11:33 - 06 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۰۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گسترش راست‎گرایی افراطی در سوئد تبعات بسیاری را برای گروه‌های اقلیتی و به‌خصوص پناهجویان در این کشور دارد.

خبرگزاری میزان – راست‌گرایی افراطی در حال گسترش در سوئد است و از نگرانی‌هایی که در زمینه مهاجرت و پناهجویی وجود دارد، در راستای منافع خود استفاده می‎کند.

برای سال‌ها، 30 نوامبر در سوئد به‌عنوان «شب شورش نوردیک» شناخته می‌شد، زمانی که برتری‌طلبان سفیدپوست مختلف از سراسر اروپای شمالی برای سردادن شعارهای نژادپرستانه به شهرهای این کشور سرازیر می‌شدند.

به گزارش «لوکال»، سیاست‌‎های مهاجرتی جدیدی که در سوئد با حمایت‎های راست افراطی اتخاذ می‎شود قطعا پیامدهای بسیاری را برای این گروه‌‎ها در پی خواهد داشت.

در سال 2015، سوئدی‌ها به تصمیم این کشور برای پذیرش 163 هزار پناهجو که بیشتر آنها از سوریه، عراق و افغانستان بودند، افتخار کردند؛ «لوفون» در آن زمان گفت: کشور ما پناهندگان را می‌پذیرد و در برابر آنها دیوار نمی‌سازد.

این لفاظی اما به نظر می‌رسد که به زودی رنگ باخت و سیاست‌های این کشور در قبال پناهجویان تغییر یافت؛ سوسیال دموکرات‌ها اکنون از زبان خشنی استفاده می‌کنند که تنها احزاب راست افراطی حزب دموکرات سوئد در سال 2015 استفاده کردند.

در واقع، یک ارگان سوسیال دموکرات اخیرا با رضایت خاطر نشان کرده است که «همه احزاب اصلی امروز از یک سیاست مهاجرتی محدودکننده با تمرکز قوی بر قانون و نظم»، پیروی می‌‎کنند؛ مسئله پناهندگان دیگر یک مسئولیت سیاسی نیست.

پیشتر یک حزب پوپولیست در سوئد طرحی را برای رساندن مهاجرت به این کشور به پایین‌ترین سطح در بین کشورهای اروپایی اجرا کرده است؛ دموکرات‌های سوئد 30 پیشنهاد برای تشدید قانون مهاجرت و سیاست پناهندگی ارائه کردند.

«جیمی آکسون»، رئیس این حزب، ادعا کرد: هیچ عاملی به تنهایی به اندازه سیاست مهاجرتی گسترده، کنترل نشده و بی‌دقت بر سوئد تأثیر منفی گذاشته است.

این حزب می‎خواهد قانون پناهندگی سوئد را به حداقل سطح قانونی اتحادیه اروپا کاهش دهد؛ «آکسون» گفت: این به معنای تقریبا صفر شدن مهاجرت پناهجویان است.

این حزب امیدوار است که کل سیاست مهاجرت را تغییر دهد، از جمله اینکه چه کسی حق درخواست پناهندگی در سوئد را دارد، چگونه با کل فرآیند رسیدگی می‎شود، و استقبال و مزایایی که پناهجویان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سوئد پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *