جدا کردن اجباری کودکان مهاجر مسلمان از خانواده‌هایشان در سوئد

14:31 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۵۵۶۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دولت سوئد در سال‌های اخیر در چارچوب سیاست‌های ضد مهاجرتی خود اقدام به جداسازی بیش از پیش کودکان مهاجر مسلمان از والدینشان می‌کند.

خبرگزاری میزان – دولت سوئد به موازات تشدید سیاست‌های ضد مهاجرتی خود در سال‌های اخیر، به بهانه ارائه خدمات اجتماعی دولتی شمار قابل توجهی از فرزندان خانواده‌های مهاجر مسلمان را از آن‌ها جدا کرده و به موسسه مراقبت‌های اجتماعی یا خانواده‌های سوئدی سپرده است.

بهانه دولت سوئد در اجرای این کارزار، قانون مصوب این کشور مبنی بر گرفتن حق سرپرستی از والدین در صورت اثبات تحقیقات مربوط به نداشتن شرایط نگهداری توسط والدین است؛ این در حالی است که عمده خانواده‌های مهاجر مسلمان به دلایل کاملا مشخص آشنایی چندانی با قوانین سوئد به ویژه در زمینه مورد بحث ندارند.

کارزار جداسازی کودکان مهاجر مسلمان از والدینشان در سوئد از سال 2018 وارد مرحله جدید و جدی تری شد.

اما پشت پرده چنین اقدامی که در پی تشدید سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی سوئد، افزایش یافته است، چیست؟

به گزارش «آناتولی»، از سال 2021 ویدئوهای جدا کردن اجباری کودکان مهاجر مسلمان از خانواده‌هایشان توسط مقام‌های سوئدی بیش از هر زمان دیگری منتشر شد.

کودکان و نوزادان مسلمان مهاجر جدا شده از والدین غالبا به مراکز مراقبتی یا خانواده‌ها در دیگر ایالت‌ها سپرده می‌شوند.

این امر سبب شد تا نگرانی‌ها درباره سرنوشت کودکان مهاجر مسلمان جدا شده از والدین در سوئد افزایش پیدا کند و تجمع‌های اعتراضی متعددی شکل بگیرد که بر ناعادلانه و تبعیض آمیز بودن قانون ادعایی تاکید کند.

دولت سوئد در مقابل گزارش‌های مبنی بر بدرفتاری با کودکان مذکور و نگهداری از آنان در مراکز ناامن مدعی شد که دولت سوئد قربانی کارزار اطلاعات نادرست شده است.

«میکائیل یوکسل»، از سیاستمداران در سوئد، در این رابطه گفت: ورای ادعای دولت سوئد مبنی بر وجود کارزار اطلاعات نادرست درباره جداسازی کودکان مهاجر مسلمان از والدینشان، ماجرایی واقعی فراتر از شایعات وجود دارد.

به گفته این سیاستمدار، «توجیه آژانس خدمات اجتماعی برای گرفتن فرزند از یک خانواده سوئدی با دلیل گرفتن فرزند از یک خانواده مسلمان و مهاجر یکسان نیست؛ تعصبات وحشتناکی برای خانواده‌های مسلمان و مهاجر براساس استانداردهای دوگانه از سوی مقامات سوئدی اعمال می‌شود.»

وی همچنین با اشاره به وجود تبعیض علیه مهاجران در سوئد اظهار کرد: فرزندان خانواده‌های مهاجران بیشتر از فرزندان سوئدی‌ها از خانواده‌های خود براساس اتهام‌های واهی جدا می‌شوند.

کارشناسان بر این باورند که هدف دولت سوئد از جدا کردن کودکان مهاجر مسلمان از والدینشان، تربیت آن‌ها در قالب «سکولار» است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *