عادی شدن روند اسلام هراسی در کشورهای اروپایی

15:44 - 10 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۰۷۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اسلام هراسی و اقدام علیه مسلمانان در اروپا و به‌خصوص کشورهایی مانند فرانسه، اتریش و دانمارک به روندی عادی تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - بر اساس یک گزارش جدید، نیروهای عمده‌ای در اروپا وجود دارند که اسلام هراسی را عادی می‌کنند و کشورهایی مانند اتریش، دانمارک و فرانسه از جمله بدترین مقصران در این زمینه هستند.

به گزارش «یورو آبزرور»، گزارش 664 صفحه‌ای «گزارش اسلام هراسی اروپایی 2021» اسلام هراسی را در اشتغال، آموزش، رسانه، نظام حقوقی و سیاست در 27 کشور اروپایی برجسته می‌کند.

گزارش سال گذشته این نهاد بر خصومت فرانسه با مسلمانان تمرکز داشت؛ و سال 2022 تمرکز بر کشورهای اروپایی بیشتری مانند اتریش معطوف شده است.

در این گزارش آمده است: عادی و نهادینه شدن اسلام هراسی توسط کشورهایی مانند اتریش، دانمارک و فرانسه نگران کننده است.

دولت فرانسه به سرکوب انجمن‌ها و مساجد مسلمانان در این کشور همچنان ادامه می‌دهد.

این گزارش می‌گوید که وضعیت اسلام هراسی در اروپا همچنان مشکل‌ساز است و بسیاری از سیاست‌ها مانند انحلال سازمان‌های ناظر اسلام هراسی در فرانسه در حال اجرا هستند.

ماه مارس گذشته سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای به اتفاق آرا پانزدهمین روز این ماه را به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی اعلام کرد؛ این قطعنامه توسط تک تک اعضای سازمان ملل پذیرفته شد.

با این وجود نماینده فرانسه و نماینده اتحادیه اروپا به عنوان یک ناظر از این قطعنامه انتقاد کردند.

اگرچه فرانسوی‌ها در نهایت با این قطعنامه مخالفت نکردند، اما انتقاد آنها نشان می‌دهد که نیروهای عمده‌ای در اروپا و به‌ویژه کشورهایی مانند فرانسه وجود دارند که کمتر برای مبارزه با اسلام‌هراسی سرمایه‌گذاری می‌کنند و بیشتر (همانطور که نمونه فرانسه نشان می‌دهد) در عادی سازی اسلام هراسی تلاش می‌‎کنند.

و به نظر می‌رسد که تحولات نگران کننده دیگری مانند بالا گرفتن راست افراطی در کشورهای اروپایی این روند را پیش می‌برند.

در حال حاضر احزاب راست‌گرای افراطی در بسیاری از کشورهای اروپایی مانند سوئد در حال قدرت گرفتن هستند و این امر به گسترش و عادی شدن اسلام‌هراسی در اروپا کمک می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *