افزایش جنایات نفرت‌ محور علیه مسلمانان در انگلیس

15:54 - 19 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۱۴۲۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اطلاعات منتشر شده از سوی دولت انگلیس نشان می‎‌دهد که جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در یک سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است.

خبرگزاری میزان - یک محقق برجسته مسلمان، می‎گوید که جنایات ناشی از نفرت در انگلیس در حال افزایش است و همزمان دولت این کشور با اتخاذ برخی از مواضع، تمایل به حمایت از راست‌گرایی افراطی دارد.

«انس آلتیکریتی»، مدیر بنیاد «کوردوبا»، به خبرگزاری «آناتولی» در این باره گفته که جامعه مسلمانان انگلیس احساس کرده است که «افزایش محسوسی در گروه‌های راست افراطی وجود دارد که اکنون در دولت انگلیس حضور دارند.»

اظهارات وی پس از انتشار آماری از سوی وزارت کشور انگلیس منتشر شد که نشان می‌داد جنایات نفرت پراکنانه مرتبط با اسلام‌هراسی در انگلیس و ولز در سال گذشته به شدت افزایش یافت و مسلمانان بیشترین هدف این جنایات برای سال منتهی به مارس 2022 بودند.

تعداد جرایم نفرت‌محور ثبت شده توسط پلیس انگلیس که مسلمانان را هدف قرار داده، 3 هزار و 459 مورد بوده که نسبت به سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است.

مدیر بنیاد «کوردوبا»، می‌گوید: ارقامی که منتشر شد نشان می‌دهد سیاست‌های دولت انگلیس طبقات مسلمانان را به عنوان شهروندان درجه دوم در حاشیه جامعه طبقه‌بندی می‌کند که اوج‌گیری احساسات راست افراطی را تجربه می‌‎کنند.

به گفته وی، «افزایش محسوسی در گروه‌های راست افراطی در انگلیس وجود دارد که اکنون در دولت این کشور حضور دارند در حالی که تنها 15 سال پیش، تقریبا در حاشیه جامعه این کشور بودند.

«انس آلتیکریتی»، گفت: آنچه ارقام نشان می‌دهد این است که ما در معرض خطر انواع فروپاشی ساختار جامعه انگلیس هستیم و این چیزی است که ما باید به آن توجه جدی داشته باشیم؛ به نظر من دولت محافظه‌کار انگلیس از سیاست‌هایی حمایت می‌کند که محافظه‌کاران 25، 30، 35 سال پیش حتی تصورش را هم نمی‌کردند؛ به‌ویژه از نوع روایت‌ها و سیاست‌هایی در رابطه با مهاجران و اقلیت‌ها و امثال آن‌ها.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *