مسلمانان انگلیس قربانی رسانه‌ها و دولت این کشور

8:13 - 04 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۵۰۷۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مسلمانان در انگلیس قربانی سیاست‌های دولت و رسانه‌های این کشور هستند.

خبرگزاری میزان – اخیرا درگیری‌هایی میان هندوها و مسلمانان در شهر«لستر» انگلیس روی داد که این اقدام موضوعات مختلفی را درباره وضعیت مسلمانان در این کشور افشا کرد.

به گزارش «میدل ایست آی»، مانند گزارش «لستر»، استفاده از توصیفات واقعی اما ناقص این سوال را باز می‌کند که عاملان و قربانیان چه کسانی هستند.

از آن زمان این تحریکات با راهپیمایی الهام گرفته از هندوتوا تشدید شد و تاکتیک‌های ضد مسلمانان برگرفته از اقدامات نژادپرستانه در انگلیس در گذشته‌ای نه چندان دور را منعکس می‌کرد.

عدم اقدام پلیس، که مقامات آن را تکذیب می‌کنند، از سوی برخی مسلمانان شهر به عنوان دلیلی برای سازماندهی در برابر این موج جدید حملات عنوان شده است.

«لستر» یکی از بزرگ‌ترین شهرهای چند فرهنگی انگلیس است؛ در آن به بیش از ۷۰ زبان صحبت می‌شود، و اعتقاد بر این است که این شهر اولین شهر انگلیسی است که جمعیت سفیدپوست در آن اقلیت هستند.

برخی هجوم مهاجران اخیر با ایدئولوژی ملی گرایی هندوتوا از هند را مقصر می‌دانند، جایی که طبق گزارش‌ها مسلمانان با شرایط نسل کشی روبرو هستند.

اما همانطور که دیگران مستند کرده‌اند، گسترش ایدئولوژی هندوتوا در انگلیس مدت‌ها قبل از به قدرت رسیدن «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند صورت گرفت و «لستر» به یکی از اماکن کلیدی برای گسترش این ایدئولوژی تبدیل شد.

اسلام هراسی الهام گرفته از هندوتوا در میان بخش‌های خاصی از جامعه هندو انگلیس مستند و نشان داده شده است.

همانطور که یک روزنامه نگار انگلیسی می‎گوید «مشکل فزاینده تعصب علیه مسلمانان در میان هندوها قطعا وجود دارد و از هند به غرب در حال گسترش است.»

این خود را در سیاست انگلیس نشان داده است، به طوری که حامیان هندوتوا در انگلیس در 48 حوزه انتخاباتی در جریان انتخابات پیروز این حزب در سال 2019 کمپین تبلیغاتی خود را برای حزب محافظه کار انجام دادند.

یکی از نمایندگان محافظه‌کار حتی یک ملی‌گرای هندو را برای سخنرانی در مجلس عوام دعوت کرد و تبدیل به «سخنگوی اصلی» آنها در پارلمان شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *