رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نخست وزیری «ریشی سوناک» مشکل عمده برای مسلمانان در انگلیس

15:44 - 23 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۴۱۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نخست وزیری ریشی سوناک هندو تبار برای مسلمانان در انگلیس مشکلات بسیاری را خواهد داشت.

خبرگزاری میزان -  «ریشی سوناک»، سیاستمدار هندی تبار انگلیس اخیرا و پس از کناره‌گیری «لیز تراس»، از سمت نخست وزیری، به عنوان جانشین وی و رئیس جدید حزب محافظه‌کار آغاز به کار کرد.

«ریشی سوناک» هندو، یک مشکل بزرگ برای برخی از مسلمانان در انگلیس به شمار می‎رود.

ناآرامی‌های اخیر در «لستر»، یکی از شهرهای انگلیس و درگیری هندوها با مسلمانان بار دیگر توجه افکار عمومی را به وضعیت مسلمانان در انگلیس معطوف کرد.

به گزارش «zeenews.india»، واکنش‌های شادی‌بخش در میان هندوها توسط رسانه‌ها نه تنها در انگلیس و هند، بلکه در سراسر جهان به تفصیل ثبت شده است.

 در میان مسلمانان انگلیس، در حالی که برخی از شخصیت‌های برجسته از «سوناک» حمایت می‌کنند، بخش‌های تأثیرگذار بر تفکر محافظه‌کاران و همچنین گرایش سیاست خارجی در قبال فلسطین و هند تمرکز کرده‌اند.

حتی با وجود اینکه «سوناک» تحت نظارت دقیقی قرار دارد، یک سازمان مسلمان کمپینی را علیه او به راه انداخته است؛ کمیته روابط عمومی مسلمانان (MPACUK) مجموعه‌ای از توییت‌ها را بین 24 تا 26 اکتبر منتشر کرد که همگی از «سوناک» انتقاد کردند.

رسیدن «سوناک» به نخست وزیری در حالی صورت می‎گیرد که وضعیت مسلمانان در انگلیس از پیشتر چندان مطلوب نبوده و آنها با مشکلات بسیاری در این کشور مواجه بودند.

فقر نامتناسب مسلمانان در انگلیس

به تازگی روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، گزارش داد که از هر پنج مسلمان این کشور یک نفر به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی از بانک‌های مواد غذایی استفاده می‌کند.

علاوه بر این حدود 50 درصد از مسلمانان در انگلیس در مقایسه با 18 درصد از کل جمعیت این کشور، در فقر به سر می‌برند.

بر اساس یک گزارش جدید، حدود یک نفر از هر پنج مسلمان انگیلسی مجبور به استفاده از بانک‌های مواد غذایی از آگوست گذشته به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی شده است.

تحقیقات انجام شده نشان داد که بیش از نیمی از مسلمانان انگلیس در پرداخت حداقل یکی از قبوض خانه خود با مشکل مواجه بودند و 65 درصد دیگر مجبور به پرداخت نوعی بدهی برای مدیریت هزینه‌های روزمره هستند.

این مطالعه بیش از هزار و 500 مسلمان ساکن انگلیس را در مورد تأثیر بحران هزینه‌های زندگی مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس این تحقیق  54 درصد از مسلمانان انگلیس از آگوست 2021 در پرداخت حداقل یکی از قبوض خانه خود با مشکل مواجه شده‌اند و 13 درصد دیگر هر ماه در همان دوره زمانی با مشکل مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *