همدستی پلیس انگلیس با افراط‌ گرایی هندوها علیه مسلمانان

11:37 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۸۲۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدامات خشونت‌بار هندوها علیه مسلمانان در انگلیس و نادیده گرفتن این موضوع از سوی دولت این کشور نگرانی درباره خشونت‌های بیشتر را در پی داشته است.

خبرگزاری میزان - اگر یک ماه در سال 2022 راست‌گرایی افراطی در اروپا، اراضی اشغالی و هند را متحد کند، آن ماه سپتامبر خواهد بود؛ زمانی که شهر لستر انگلیس شاهد درگیری بین مردان جوان هندو و مسلمانان بود؛ جامعه مسلمان توسط صدها نفر از افراد خشن هندوتوا مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، با بازگشت به ماه می، زمانی که ده‌ها تن از افراط گرایان هندوتوا به یک جوان مسلمان حمله کردند، تنش‌ها برای ماه‌ها تشدید شد در حالی که حملات دیگری علیه اعضای جوامع مسلمان شهر لستر صورت گرفت.

البته، بسیاری از رسانه‌های جریان اصلی غرب از این دیدگاه حمایت کردند که این درگیری‌ها صرفاً نتیجه یک مسابقه ورزشی بوده است؛ رسانه‌ها با طرح وقایع به عنوان یک موضوع خنثی، و موضوعی که صرفاً توسط رقابت‌های ورزشی شعله‌ور شده بود، به حذف مسئولیت از افراط گرایان هندو کمک کردند.

اما ریشه این موضوع به چندین دهه قبل و به ایجاد ایدئولوژی هندوتوا در دهه 1920 در جریان مبارزه هند برای استقلال از حاکمیت انگلیس برمی‌گردد.

شواهد بسیاری وجود دارد که نشان از تلاش‌های هندوتوا برای گسترش خود در سراسر جهان به خصوص در آفریقا، انگلیس و کشورهای غربی وجود دارد.

از سوی دیگر، درگیری‌های لستر جدیدترین تجلی دهه‌ها موعظه نفرت‌آمیز و لفاظی‌های خشونت‌آمیز علیه مسلمانان توسط شخصیت‌های هندوتوا است که در طول سال‌ها در هند دیده شده است.

در واکنش به درگیری‌ها، شخصیت‌های راست‌گرا در انگلیس – و اروپا و آمریکا به طور کلی – از فرصت استفاده کردند و به‌طور پیش‌بینی‌شده این رویدادها را نتیجه تهاجم و اقدامات مسلمانان عنوان کردند.

اما آنچه بیش از این نگران‌کننده است، همدستی احتمالی خود دولت انگلیس یا حداقل عناصری در داخل آن است که به ظاهر دلسوز دولت «نارندارا مودی»، نخست وزیر هند هستند و حتی با آن ارتباط دارند.

با این حال، یکی از برجسته‌ترین نگرانی‌ها در جریان درگیری‌های لستر، فقدان حضور کافی پلیس و عدم تمایل پلیس انگلیس برای جلوگیری از خشونت قبل از شروع آن، کوچک‌نمایی آن از بعد سیاسی و تمرکز بر رویدادهای میدانی بود.

فیلم‌های ویدیویی از رویدادهای قبلی، زمانی که افراد هندوتوا مسلح به سلاح‌ در خیابان‌ها راهپیمایی می‌کردند، افسران پلیس انگلیس را نشان می‌داد که صرفا با اوباش همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *