گزارش تکان دهنده از وضعیت بحرانی زندان‌های انگلیس

13:14 - 14 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۵۳۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جاستیس این اسپکتیتور گزارشی هولناک از وضعیت بحران زده زندان‌ها در انگلیس منتشر کرد.

خبرگزاری میزان – بحران در زندان‌های انگلیس روز بروز جدی تر می‌شود بدون آن که گامی در جهت بهبود اوضاع برداشته شود.

به گزارش « thejusticegap»، تحقیقات مستقل انجام شده در مورد وضعیت زندان‌ها در انگلیس نشان می‌دهد که این مراکز از کمبود کارکنان و خشونت مرگبار رنج می‌برند.

این تحقیقات در سال 2022 و پس از گزارش‌های نگران کننده 2018 و 2021 انجام شده و تاکید کرد که وضعیت پرسنل زندان ها «یک بحران» است.

در گزارش سال 2021 مشخص شده بود که نرخ خشونت های جدی علیه کارکنان زندان‌ها در سطح بالایی قرار دارد و به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

در عین حال یک سوم زندانیان اعلام کرده بودند که احساس ناامنی می‌کنند؛ ضمن این که زندانیان با نرخ قابل توجهی پس از آزادی مرتکب جرم می‌شدند.

در گزارش سال جاری مشخص شد که مشکلات قابل توجهی به دلیل بحران کمبود کارکنان وجود دارد؛ خودآزاری زندانیان در 12 ماه گذشته دو برابر شده و سازمان زندان‌ها تحت فشار کمبود کارکنان در حال فروپاشی است.

از سوی دیگر بررسی‌ها در مورد زندان فوق امنیتی «سوئل ساید» که اخیرا شاهد وقوع شورش زندانیان بوده، نشان می‌دهد که کارکنان این زندان در نقطه بحران قرار دارند و نرخ خشونت در این مرکز بالاست.

بازرسی از این زندان نیز آشکار کرد که از زمان بازرسی ناامیدکننده در سال 2021 پیشرفت معناداری در شرایط ایجاد نشده است؛ کارکنان و زندانیان احساس ناامنی می‌کنند و پنج مرگ خودخواسته در این بازه زمانی روی داده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از بیش از هزار زندانی محبوس در «سوئل ساید»، شمار قابل توجهی دارای مشکلات روانی هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *