تداوم رشد خشونت در زندان‌های انگلیس؛ شورش در زندان فوق امنیتی سوئل ساید

13:35 - 09 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۹۴۷۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ترکیب و درهم تنیدگی بحران‌ها در زندان‌های انگلیس همچنان به پیامدهای خطرناکی منجر می‌شود.

خبرگزاری میزان – شورش در زندان «سوئل ساید» انگلیس با مداخله افسران ضد شورش به پایان رسید؛ این در حالیست که عوامل رقم زننده این شورش همچنان به قوت خود باقی هستند.

به گزارش «تلگراف»، زندانیان زندان فوق امنیتی «سوئل ساید»، محل نگهداری خطرناک ترین و خشن ترین زندانیان در انگلیس، در پی شورش در زندان، کنترل این مرکز را به مدت هشت ساعت در اختیار گرفتند.

این شورش در پی ناکامی کارکنان و افسران زندان در مقابله با شورش، با مداخله افسران ضد شورش و درگیری میان طرفین پایان یافت.

افسران ضد شورشی که برای خاتمه دادن به این غائله اعزام شدند، 50 افسر آموزش دیده مجهز به تجهیزات سرکوب آمریکایی هستند.

«تلگراف» در گزارش خود آورده است که افسران ضد شورش با اعمال زور بیش از حد توانستند کنترل زندان را از دست زندانیان خارج کنند.

یک سوم زندانیان در «سوئل ساید» محکوم به حبس ابد هستند و حدود 200 نفر از زندانیان این مرکز نیز مجرمان خارجی اند؛ بازرسی‌ها نشان می‌دهند که زندانیان «سوئل ساید» روزانه حدود سه ساعت و نیم از سلول خود خارج می‌شوند.

رشد خشونت در این زندان با ظرفیت یک هزار و 100 نفری سبب شد تا مقام‌های زندان اقدام به انتقال شماری از زندانیان این مرکز به زندان‌های دیگر کنند.

کارشناسان علت بروز شورش‌های متوالی در زندان‌های انگلیس را کمبود افسران زندان می‌دانند؛ رئیس بازرسی زندان‌های انگلیس در اکتبر گذشته تاکید کرد که افزایش تعداد حملات در زندان‌ها به صورت مشابه در حال وقوع و میزان خشونت در حال افزایش است.

کمبود افسران و کارکنان زندان‌ها در انگلیس سبب رشد خشونت در این مراکز شده است؛ ضمن این که سبب می‌شود زندانیان به دلیل حضور طولانی مدت در سلول‌ها، دچار مشکلات روانی شوند که متعاقبا خشونت را به دنبال دارد.

اگرچه علل وقوع خشونت در زندان‌های انگلیس تا حد زیادی شناخته شده است اما دولت و سازمان زندان‌های انگلیس هیچ برنامه بلندمدتی برای امن تر کردن زندان‌ها ندارند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که بیش از یک سوم زندانیان اعلام کردند که در زندان‌های انگلیس احساس ناامنی می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *