رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درخواست فوری انگلیسی‌ها برای بازنگری زندانی شدن زنان باردار

12:00 - 03 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۴۶۷۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد زنان زندانی پنج برابر بیشتر در معرض مرده‌زایی و دو برابر بیشتر احتمال دارد که نوزاد نارس به دنیا بیاورند.

خبرگزاری میزان - ائتلافی از مبارزان و کارشناسان بهداشتی در انگلیس خواستار بازنگری فوری در مورد محکومیت مجرمان زن باردار هستند و نسبت به افزایش خطر پیامدهای نامطلوب برای نوزادانی که در زندان به دنیا می‌آیند هشدار می‌دهند.

به گزارش «گاردین»، نامه سرگشاده‌ای به «براندون لوئیس»، وزیر دادگستری و شورای احکام انگلیس هشدار می‌دهد که زنان باردار در زندان از استرس شدید رنج می‌برند و شواهدی را برجسته می‌کند که نشان می‌دهد احتمال مرده زایی در این زنان بیشتر است.

در این نامه آمده است: تحقیق بر روی تجربیات زنان باردار در زندان‌های انگلیس نشان داد که آنها نمی‌توانند به راحتی به تغذیه کافی یا هوای تازه دسترسی داشته باشند، و ترس از جدایی احتمالی از نوزادشان یا شرم از زندانی شدن باعث بروز مشکلاتی برای آنها می‌شود.

زنان حدود پنج درصد از کل جمعیت زندانیان انگلیس را تشکیل می‌دهند که حدود 3 هزار و 200 نفر تخمین زده می‌شوند.

در سال 2021 و 2022، 50 نوزاد در زندان‌های انگلیس به دنیا آمدند؛ 47 مورد در بیمارستان و سه مورد در حال انتقال به بیمارستان یا داخل زندان.

بازرس «زندان‌ها و مشروطیت» انگلیس سال گذشته گزارشی را در مورد مرگ یک نوزاد به دنیا آمده از یک زن نوجوان پس از زایمان در سلول خود در سال 2019 در یک زندان در این کشور منتشر کرد.

داده‌های منتشر شده توسط Observer در ماه دسامبر نشان می‌دهد زنان زندانی پنج برابر بیشتر در معرض مرده‌زایی و دو برابر بیشتر احتمال دارد که نوزاد نارس به دنیا بیاورند.

تحقیقات انجام شده توسط یک اندیشکده مستقل همچنین نشان داد که احتمال زایمان زودرس در زندانیان زن تقریباً دو برابر بیشتر از زنان در جمعیت عمومی است.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس لیز تراس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *