مهاجران؛ اصلی ترین قربانیان نقض حقوق بشر در ایتالیا

8:02 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۷۴۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نگاهی به موضوع حقوق بشر در ایتالیا پرده از نقض گسترده این حقوق در یکی از کشورهای مدعی بر می‌دارد.

خبرگزاری میزان – حقوق بشر در سال 2021 در ایتالیا از وجوه مختلفی نقض شده است؛ حقوق سالمندان، زنان و مهاجران صورت گسترده نقض شد، جنایات نفرت محور در همین بازه زمانی رشد قابل ملاحظه ای داشت، مهاجران و پناهجویان مورد استثمار و سوءاستفاده قرار گرفتند، شکنجه مهاجران در بازداشتگاه‌های مهاجران در لیبی متعلق به ایتالیا ادامه داشت، ...

به گزارش عفو بین الملل، نقض حقوق بشر در ایتالیا در سال 2021 در زمینه‌های مختلفی مشاهده شد اما به حق باید مهاجران و پناهجویان را باید عمده قربانیان نقض حقوق بشر در ایتالیا دانست.

-نقض حقوق کارگران: کارگران در ایتالیا به ویژه در بخش مراقبت از سالمندان در سال 2021 با نقض گسترده حقوق خود مواجه بودند و اعتراض‌های آن‌ها به شرایط کاری بد و ناعادلانه به تعقیب انضباطی منجر شد.

شمار قابل توجهی از کارگران نیز به دلیل اعتراض به شرایط نامناسب کاری خود در میانه شیوع کرونا از کار اخراج شدند.

-سرکوب اعتراض‌های ضد دولتی: اعتراض‌های ضد سیاست‌های دولت در زمینه‌های کشاورزی، کارگری، مهاجرت و کرونا با سرکوب شدید پلیس مواجه شد.

-جرم انگاری همبستگی با مهاجران: مقام‌های ایتالیایی در سال 2021 به شکلی گسترده به جرم انگاری همبستگی با پناهجویان و مهاجران در مرزها ادامه دادند.

این رویکرد سبب سرکوب سازمان‌ها و افراد فعال در زمینه رسیدگی به وضعیت مهاجران و پناهجویان می‌شود.

-ادامه همکاری با لیبی در زمینه مهاجرت: با وجود آشکار شدن تخلفات و نقض حقوق بشر مهاجران و پناهجویان در لیبی، ایتالیا در سال 2021 به همکاری خود با این کشور در زمینه مهاجرت ادامه داد.

-خشونت علیه زنان و دختران: خشونت علیه زنان و دختران در ایتالیا همچنان بالاست؛ در مجموع 102 زن در سال 2021 بر اثر خشونت خانگی به قتل رسیدند.

-جنایت‌های نفرت محور: زنان، افراد دارای معلولیت و اعضای اقلیت‌های قومی، نژادی و مذهبی عمده ترین قربانیان جنایت‌های نفرت محور در ایتالیا بودند.

-نقض حقوق مهاجران و پناهجویان:عدم شناسایی و ارائه مدارک به مهاجران و پناهجویان سبب می‌شود آن‌ها در معرض سوءاستفاده قرار گرفته و از حقوق خود محروم شوند؛ در حال حاضر دستکم 300 هزار مهاجر و پناهجو در ایتالیا فاقد مدرک و سند شناسایی مانده اند.

هزاران مهاجر در ایتالیا در شرایط استثماری کار و در مکان‌های نامناسبی زندگی می‌کنند؛ آن‌ها در برابر حملات نژادپرستانه و بیگانه هراسی آسیب پذیر هستند.

-شکنجه و سوءرفتار با بازداشت شدگان و زندانیان: پلیس ایتالیا در سال 2021 به شکنجه و دیگر بدرفتاری‌های خود با بازداشت شدگان و زندانیان ادامه داد و ضرب و شتم دسته جمعی زندانیان و بازداشت شدگان در این کشور همچنان قربانی می‌گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *