مسیر مرگ برای پناهجویان در ایتالیا و فرانسه

14:37 - 29 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۱۰۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌ها حاکی از آن است که با نزدیک شدن به انتخابات ایتالیا، مهاجران و پناهجویان در این کشور با چالش‌های جدیدی مواجه هستند.

خبرگزاری میزان - شهر ساحلی شمال ایتالیا که در بین گردشگران محبوب است، طی بیش از یک دهه اخیر به یک اتاق انتظار دائمی برای مهاجران تبدیل شده است، که بیشتر آنها سفر خطرناک خود را با قایق به اروپا انجام داده و در جنوب ایتالیا مستقر شده‌اند.

یک ائتلاف محافظه‌کار در حال هموار کردن مسیر برای پیروزی خود در انتخابات ایتالیا، وعده می‌دهد که مهاجرت گسترده را متوقف کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بحران انسانی تازه‌ای در شهر «ونتیمیگلیا» برای پناهجویان و مهاجران در حال رخ دادن است؛ وضعیتی که با ترکیبی از سیاست‌های بی‌دقت و اقدامات ناکارآمد اروپایی تشدید شده است.

به گزارش «گاردین»، «ابراهیم»، ​یک پناهجوی ​اهل مالی، در «ونتیمیگلیا»، می‌‎گوید که چهار بار تلاش کرده وارد فرانسه شود اما پلیس فرانسه او را بازگردانده است؛ او با اشاره به یک پناهجو از ساحل عاج گفت: «او 23 بار آن را امتحان کرده است؛ تنها چیزی که ما می‌خواهیم این است که بتوانیم زندگی کنیم.»

مهاجرانی که به «ونتیمیگلیا» می‌رسند، از زمانی که شورای متشکل از ائتلاف دو حزب راست افراطی در سال 2019 انتخاب شد، بی‌خانمان رها شده‌اند.

تنها منبع کمک‌های غذایی و مراقبت‌های بهداشتی برای پناهجویان در «ونتیمیگلیا» از انجمن های خیریه است.

«کریستین پاپینی» از کارکنان یک نهاد خیریه در ایتالیا، می‌گوید «وضعیت اینجا خیلی بدتر شده است؛ پناهجویان در خیابان رها شده‌اند، اینجا چیزی به عنوان مهمان‌نوازی نیست.»

برآورد می‌شود که 27 نفر در هنگام تلاش برای ورود به فرانسه از سال 2017 بر اثر غرق شدن، برخورد با خودرو یا راه رفتن در امتداد به اصطلاح «گذرگاه مرگ»، یک مسیر کوهستانی خطرناک، جان خود را از دست داده‌اند.

از زمانی که مقام‎های فرانسه کنترل‌های مرزی را در سال 2015 تشدید کردند، پلیس فرانسه متهم به استفاده از تاکتیک‌های تهاجمی برای دفع افرادی است که سعی در عبور از مرز این کشور دارند؛ در ماه ژوئن، یک پناهجوی مصری بر اثر اصابت گلوله یک افسر فرانسوی به سرش جان باخت.

گزارش شده که این مرد در یک ون در حال حرکت بود که از یک ایست بازرسی مهاجرت در یکی از شهرهای مرزی فرانسه عبور کرد و هدف گلوله قرار گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *