تشدید بحران گرسنگی در کشورهای آفریقایی

15:09 - 19 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۸۰۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران گرسنگی در کشورهای آفریقایی روندی افزایشی دارد و متوقف کردن این روند نیاز به اقدام فوری دارد.

خبرگزاری میزان - دستکم 36.1 میلیون نفر در سراسر شاخ آفریقا از گرسنگی رنج می‌برند و اتیوپی، کنیا و سومالی بدترین خشکسالی را در 40 سال اخیر تجربه کرده‌اند؛ با وجود برخی عوامل، شاخص‌ها حاکی از بدتر شدن وضعیت هستند.

به گزارش « care-international»، در اتیوپی 24.1 میلیون نفر در حال حاضر تحت تأثیر بارندگی کمتر از حد متوسط ​​در نتیجه بحران آب و هوا هستند؛ این خشکسالی در تاریخ اخیر دیده نشده است. عدم دسترسی به غذا و دسترسی ضعیف به آب نه تنها باعث افزایش سوءتغذیه در بین کودکان بلکه در کل جوامع می‌شود.

«بنویت مونش»، مدیر عامل CARE International برای شاخ آفریقا، گفت: «با بدتر شدن وضعیت امنیت غذایی در اتیوپی، ما به ویژه درباره تأثیر این امر بر زنان و دختران نگران هستیم. حتی با وجود دخالت ما در توزیع غذا برای برخی از جوامع آسیب دیده و همچنین از طریق کشاورزی، نقل و انتقالات نقدی، بهداشت و تغذیه و مداخلات، اما نیاز برآورده نشده همچنان سرسام آور است.»

این بحران انسانی چالش یک نسل است؛ بودجه و حمایت بیشتری برای ارائه کمک‌های نجات‌بخش به جوامع آسیب دیده تحت تأثیر خشکسالی و کمک به آنها برای بازسازی معیشت مقاوم‌تر و پایدارتر مورد نیاز است.

در کنیا، حدود یک میلیون کودک زیر پنج سال و بیش از 115 هزار زن دچار سوءتغذیه حاد هستند؛ اینها بخشی از 4.2 میلیون کنیایی هستند که با خشکسالی شدید و ناامنی غذایی حاد روبرو هستند.

 سومالی بدترین خشکسالی را در 40 سال اخیر تجربه کرده است و 7.8 میلیون نفر با ناامنی غذایی حاد مواجه شده‌اند و طبق گزارش سازمان ملل، بین ژانویه تا ژوئن 2022، دستکم 200 کودک در حال حاضر در نتیجه سوء تغذیه جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *