رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بحران انرژی در اروپا/ قصد فرانسه برای راه اندازی رآکتورهای هسته‌ای

9:53 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۷۸۶۳
فرانسه قصد دارد به دلیل بیم از بحران انرژی ر زمستان رآکتورهای خود را بار دیگر راه اندازی کند.

خبرگزاری میزان - وزیر انرژی فرانسه، می‎گوید که شرکت تامین برق فرانسه متعهد شده تا تمام رآکتورهای هسته‌ای خود را تا زمستان امسال مجددا راه‌اندازی کند تا به این کشور در گذر از بحران انرژی گسترده‌ای که به دلیل جنگ اوکراین تشدید شده است، کمک کند.

به گزارش «فرانس 24»، «اگنس پانیر روناچر»، وزیر انرژی فرانسه، گفت که دولت در پی نشست ویژه در مورد موضوع انرژی، اقداماتی را برای پرهیز از «اقدامات محدودکننده» در مورد مصرف انرژی در فصل سرد زمستانی انجام می‌دهد.

فرانسه برای تامین حدود 67 درصد از برق خود به انرژی هسته‌ای و برای حدود 7 درصد به گاز متکی است.

در حال حاضر، فعالیت 32 رآکتور از 56 رآکتور هسته‌ای فرانسه، که همگی توسط شرکت تامین برق فرانسه اداره می‌شوند، برای تعمیر و نگهداری معمول و در برخی موارد، برای تعمیر مشکلات تعلیق شده‌اند.

چند روز قبل، «الیزابت بورن»، نخست‌وزیر فرانسه هشدار داده بود که بدترین سناریو در زمستان امسال می‌تواند به قطع دو ساعته برق خانه‌های فرانسوی‌ها منجر شود.

شرکت انرژی دولتی «گازپروم» روسیه این هفته جریان صادرات گاز طبیعی را از طریق یک خط لوله اصلی از روسیه به اروپا متوقف کرد و دلیل آن نیز تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده موقت عنوان کرده است.

بحران انرژی گریبان بسیاری از کشورهای اروپایی را گرفته است.

این قاره سال‌ها به نفت و گاز طبیعی روسیه وابسته بوده است.

در همین حال، تاثیر بحران انرژی در افزایش قیمت گاز و برق و نگرانی شدید نسبت به چشم‌انداز زمستان سرد در اروپا را برانگیخته است.

قیمت گاز طبیعی در اروپا افزایش یافته و به ۱۰ برابر میانگین عادی رسیده و ترس از کمبود گاز در زمستان و خانه‌های سرد را تشدید کرده است.

همچنین افزایش هزینه انرژی باعث افزایش تورم در انگلیس شده، در حالی که آلمان بدترین تورم را از زمان بحران انرژی دهه ۱۹۷۰ متحمل شده است.

در حال حاضر، اقتصادهای توسعه یافته و مصرف کننده صنعتی این قاره همچنان به شدت به انرژی وارداتی وابسته هستند؛ این امر قاره را در برابر شوک‌های خارجی آسیب پذیر می‌کند و امنیت انرژی آن را کاهش می دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *