احتمال تعطیلی 60 درصد از کارخانه‌های انگلیس در پی افزایش قیمت انرژی

17:00 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۸۷۰۶
تقریباً نیمی از تولیدکنندگان انگلیسی در سال گذشته جهش بیش از 100 درصدی در قبوض برق را تجربه کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - بر اساس یک مطالعه انجام شده درباره بحران انرژی و افزایش قیمت‌ها در انگلیس، این تهدید وجود دارد که از هر 10 کارخانه تولیدی انگلیسی 6 کارخانه مجبور به تعطیلی شوند.

به گزارش «بیزینس استاندارد»، حدود نیمی از تولیدکنندگان انگلیسی در سال گذشته جهش بیش از 100 درصدی در قبوض برق را تجربه کرده‌اند.  

در این گزارش آمده است: «بحران کنونی کسب‌وکارها را انتخاب جدی مواجه می‌کند؛ اگر راهکاری اندیشیده نشود، کارخانه‌ها و کسب‌وکارها به زودی تعطیل می‌شوند.»

نخست‌وزیر جدید انگلیس روز دوشنبه آینده معرفی می‌شود و احتمالا «لیز تراس» بتواند «ریشی سوناک»، رقیب خود در رقابت ریاست حزب محافظه‌کار شکست دهد.

دولت انگلیس تحت فشار شدید قرار دارد تا بسته‌ای حمایتی را برای کمک به مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها برای مقابله با افزایش بی‌سابقه هزینه‌های انرژی اعلام کند.  

اکنون 13 درصد از کارخانه‌های انگلیس ساعات کار خود را کاهش داده‌اند.

در همین حال، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس می‌تواند سه میلیون نفر دیگر را در سال آینده به فقر بکشاند و درآمد خانوارها به بدترین نرخ در یک قرن اخیر کاهش یابد.

اندیشکده «Resolution Foundation» مستقر در لندن پیش‌بینی می‌کند که درآمد واقعی یک خانوار انگلیسی در سال آینده پنج درصد کاهش می‌یابد و در سال 2024 مجددا شش درصد کاهش می‌یابد.

ضربه به درآمد خانوارها ناشی از ترکیبی از افزایش بهای قبوض انرژی، بهره‌وری ضعیف و افزایش تورم است که بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال 2022 به 13 درصد برسد که بالاترین سطح در 42 سال گذشته است.

اقتصاددانان بانک سرمایه‌گذاری «امریکا سیتی» پیش‌بینی می‌کنند که تورم در انگلیس نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد و می‌تواند در اوایل سال 2023 به 18 درصد برسد.

پیش‌بینی می‌شود که به طور واقعی افراد زیر خط فقر از 11 میلیون به 14 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

نتایج یک تحلیل‌ می‌گوید که خانوارهای انگلیسی طبقه متوسط به دلیل افزایش بهای قبوض انرژی، 8.3 درصد از کل قدرت هزینه خود را در سال 2022 از دست خواهند داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس تورم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *