رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش بهای انرژی و رشد تورم در انتظار اروپا

14:46 - 09 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۴۴۵۳
یک گزارش بحران‎های پیش روی اروپا در زمینه افزایش بهای انرژی و رشد تورم را بررسی کرده است.

خبرگزاری میزان - اروپا در میانه بحران انرژی است؛ عدم اطمینان در مورد صادرات گاز طبیعی به دلیل درگیری‌ها در اوکراین باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

به گزارش «فارین پالیسی»، قیمت گاز طبیعی افزایش یافته و به 10 برابر میانگین عادی رسیده و ترس از کمبود گاز در زمستان و خانه‌های سرد را تشدید کرده است.

کالاهای کلیدی قبلاً تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته‌اند؛ تولید کودهای شیمیایی که نیاز به نهاده‌های گاز طبیعی زیادی دارد، به دلیل گرانی متوقف شده است.

تولیدکنندگان در اروپا در انتظار کمبودهای آینده هستند؛ از طرفی تغییرات آب و هوایی وضعیت را بدتر کرده و خشکسالی تاریخی در اروپا باعث خشک شدن رودخانه‌های اروپا و کاهش ظرفیت برق آبی شده است.

افزایش هزینه انرژی باعث افزایش تورم در انگلیس شده، در حالی که آلمان بدترین تورم را از زمان بحران انرژی دهه 1970 متحمل شده است.

اختلالات عرضه که در زمستان 1973-1974 در اروپا رخ داد، نمونه مناسبی برای مقایسه با بحران کنونی است.

در حال حاضر، اقتصادهای توسعه یافته و مصرف کننده صنعتی این قاره همچنان به شدت به انرژی وارداتی وابسته هستند؛ این امر قاره را در برابر شوک‌های خارجی آسیب پذیر می‌کند و امنیت انرژی آن را کاهش می دهد.

کشورهای اروپایی، به ویژه آلمان، بیش از حد به صادرات انرژی روسیه متکی هستند.

اروپا با وجود منابع و مزایای قابل توجهی که دارد، با زمستانی تاریک روبرو خواهد بود.  

در همین حال شرکت «گازپروم» روسیه، جریان گاز طبیعی را در اوایل روز چهارشنبه از طریق نورد استریم 1، خط لوله مهمی که روسیه را به آلمان متصل می‌کند، قطع کرد و نگرانی‌های تازه‌ای را در مورد تامین انرژی اروپا افزایش داد.

قطع جریان صادرات گاز و نگرانی‌ها در مورد عرضه در ماه های آینده قیمت گاز طبیعی در اروپا را در هفته‌های اخیر به سطوح بی‌سابقه ای رسانده و برخی از آسیب‌های اقتصادی را بر این قاره وارد کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *