واکنش‎ها به ضرب و شتم دختران و زنان در یک پرورشگاه در عربستان

11:16 - 10 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۵۹۸۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
واکنش‎ها به یورش نیروهای امنیتی عربستان به یک پرورشگاه و ضرب و شتم دختران و زنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - به تازگی فیلمی منتشر شده که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی عربستان در یورش به یک پرورشگاه در «خمیس مشیط» در استان «عسیر» اقدام به ضرب و شتم دختران و زنان کردند.  

به گزارش «میدل ایست آی»، در این ویدئو مشخص است که نیروهای امنیتی عربستان دختران یتیم را دنبال کرده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای امنیتی عربستان به بهانه اعتصاب غذای دختران این یتیم خانه در اعتراض به وضعیت نامناسب این مرکز، آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

مقام‎های سعودی مدعی شده‌اند که تحقیقی را در رابطه با این حادثه آغاز کرده‌اند.

این فیلم زمانی منتشر شده که دادگاه عربستان، یک زن عربستانی به نام «نورا القحطانی» را به دلیل انتشار پیامی به 45 سال حبس محکوم کرده است.

پیش از این نیز، «سلما الشهاب»، زن عربستانی که در انگلیس تحصیل می‌کند، در حالی که برای دیدار با خانواده‌اش به عربستان رفته بود، به دلیل انتشار یک پیام بازداشت و توسط دادگاه عربستان به 34 سال حبس محکوم شد.

رژیم سعودی در بدرفتاری با زنان و سرکوب حقوق بشر سابقه زیادی دارد.  

عربستان از زمانی که محمد بن سلمان در سال 2017 ولیعهد سعودی شد، سرکوب‎ها را تشدید کرده است.

از آنجایی که درخواست‌های جهانی برای پاسخگو بودن سران عربستان به ویژه در مورد قتل «جمال خاشقجی» در سال 2018 توسط دولت، کمرنگ شده، مقامات این رژیم به الگوی همیشگی سرکوب خود بازگشته‌اند.  

گروه‌های حقوق بشر معتقدند که دولت‌هایی مانند دولت آمریکا و فرانسه به عربستان برای سرکوب حقوق بشر چراغ سبز نشان داده‌اند.  

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *