واکنش عربستان به رسوایی پرورشگاه «خمیس مشیط»

12:02 - 13 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۹۵۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنجال‎ها در عربستان بر سر رسوایی حمله نیروهای امنیتی به پرورشگاهی در منطقه خمیس مشیط ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – یورش نیروهای امنیتی عربستان به پرورشگاهی دخترانه در منطقه «عسیر»، موج گسترده و شدیدی از انتقادها را به سمت عربستان به راه انداخت و به عنوان مصداق دیگری از نقض حقوق بشر در این کشور مورد توجه قرار گرفت.

اگرچه مقام‌های عربستانی در نخستین اقدام، تلاش کردند تا فردی را که از این یورش تصویربرداری و منتشر کرده، دستگیر کنند، اما نتوانستند مانع انتشار گسترده این رسوایی حقوق بشری شوند.

در ادامه مقام‌های عربستان در پی انتشار ویدئوی مذکور با ارائه اعلامیه‌ها و بیانیه‌هایی و نیز انتشار ویدئویی از اظهارات یک دختر یتیم مبنی بر وضعیت مطلوب پرورشگاه‌ها، تلاش کردند تا انتقادات گسترده علیه دولت در زمینه نقض حقوق بشر را خنثی کنند، اما هشتگ «یتیمان خمیس مشیط» همچنان در فضای آنلاین این کشور فعال است.

اما همه این تلاش‌ها ناکام ماندند و اعتراض‌ها و انتقادها و درخواست‌ها برای پاسخگویی روز به روز بیشتر و جدی تر شد.

اکنون گزارش‌هایی از ترند شدن هشتگی با عنوان «حذف تیک تاک»، رسانه اجتماعی بستر انتشار ویدئوی پرورشگاه «خمیس مشیط» در عربستان خبر می‌دهند؛ در واقع این عملیات به راه افتاده توسط «ارتش سایبری پادشاهی»، تلاشی است برای توجیه مسدودسازی «تیک تاک» در عربستان.

«تیک تاک»، رسانه اجتماعی ویدئویی مبتنی بر سرگرمی، موسیقی و آموزش در عربستان 22.37 میلیون و در امارات 6.72 میلیون کاربر دارد.

یک رسانه عربی، در گزارشی ضمن اشاره به ترند شدن هشتگ «حذف تیک تاک» در عربستان پرداخت.

انتهای پیام/   



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *