جاسوسی پلیس بلژیک از شهروندان/رشد فعالیت‌های باندهای قاچاق انسان و مواد مخدر

9:04 - 05 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۶۸۹۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت نقض حقوق بشر در بلژیک در مسیر وخامت قرار گرفته و اقدام‌های دولت این کشور تاکنون کافی نبوده است.

خبرگزاری میزان – نگاهی به اوضاع حقوق بشری در بلژیک، وضعیت بحرانی و فاجعه بار حقوق بشری در این کشور را آشکار می‌کند.

به گزارش « dhnet»، موضوع قاچاق انسان در بلژیک از موضوع‌هایی است که اخیرا در مرکز موضوع مباحث حقوق بشری این کشور قرار گرفته است.

پرونده بهره کشی کاری از قربانیان قاچاق انسان در بلژیک اخیرا با کشف چندین کارگر در بندر «آنتورپ» به موضوعی جنجالی مبدل شد.

جدیدترین خبرها از این پرونده نشان می‌دهد که کارگران مذکور توسط یک پیمانکار فرعی با اسناد جعلی مجددا به کار بازگردانده شدند.

مافیای قاچاق زنان برای استثمار جنسی به بلژیک در سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته و قربانیان از حمایت و کمک دولت بلژیک محروم می‌مانند.

جرم زدایی کردن فحشا در بلژیک از ماه ژوئن سال جاری علاوه بر این که چهره شهرهای مختلف در این کشور را تغییر داده، به عاملی جهت کمک به باندهای قاچاق نیز تبدیل شده است تا بتوانند تجارت سودآور غیرقانونی خود را گسترش دهند.

در عین حال مافیای مواد مخدر از طریق پرداخت رشوه به رسانه‌ها و کارگران شهر بندری «آنتورپ» به موازات حضور در رده‌های شغلی آن تلاش خود را برای نفوذ در بلژیک افزایش داده اند.

برخی از گزارش‌های رسانه ای اعلام کردند که سازمان‌های جنایی فعال در «آنتورپ» از یک کشور عربی در حاشیه خلیج فارس هدایت می‌شوند.

رشد فعالیت باندهای جنایتکار در بلژیک به حدی بوده که افزایش تیراندازی‌ها و تسویه حساب‌های خیابانی را در پی داشته و پلیس را ناچار به ارائه طرحی فدرال برای مقابله با جنایت‌های سازمان یافته کرده است.

در عین حال وضعیت زندگی در مناطق کارگرنشین در بلژیک روز به روز بدتر و شکاف اقتصادی به صورت لحظه ای عمیق تر می‌شود.

ویدئوهای منتشر شده از برخی محله‌های بلژیک نشان می‌دهد که این مناطق علاوه بر این که از امکانات اولیه و نظافت شهری بی بهره هستند، به محلی برای جولان باندهای مواد مخدر و درگیری‌های مسلحانه تبدیل شده اند.

از سوی دیگر «بروکسل تایمز» گزارش داد که پلیس بلژیک در سال جاری شنودهای تلفنی خود از شهروندان را به بهانه مبارزه با قاچاق انسان افزایش داده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که میزان شنود تلفنی پلیس بلژیک از شهروندان در سال جاری رکورد زده و از سال 2016 تاکنون بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر بلژیک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *