نگاهی به خشونت و نژادپرستی در عملکرد پلیس بلژیک

14:08 - 31 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۱۰۶۲۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌های مختلف از سوی نهادهای بین‌المللی از خشونت و نژادپرستی در عملکرد پلیس بلژیک حکایت دارد.

خبرگزاری میزان – بسیاری از افسران پلیس بلژیک به وجود نژادپرستی در عملکرد این نهاد اذعان کرده‌اند.

به گزارش «پولیتیکو»، نیمی از افسران پلیس بلژیک که برای گزارش سازمان عفو بین‌الملل مصاحبه کرده بودند، استفاده از انگیزه‌های نژادی توسط نیروهای پلیس محلی را به عنوان یک مشکل مطرح کردند.

یکی از افسران پلیس بلژیک می‎گوید: «این درست است که من در حال اعمال مشخصات قومیتی هستم، اما نمی‌دانم چگونه می‌توانم کارم را در غیر این صورت انجام دهم؛ بدون تبعیض، هرگز نمی‌توانیم جلوی کسی را بگیریم.»

نظرسنجی یک گروه حقوق بشری که برای آن با 48 افسر پلیس در 9 منطقه پلیس محلی و همچنین چندین نماینده آژانس فدرال و 20 نفر متعلق به گروه‌های اقلیت بلژیک مصاحبه کرده، نشان می‌دهد که دولت و نیروهای پلیس «ابتکارات بسیار کمی» برای جلوگیری از تبعیض انجام داده‎اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که هیچ سیاست ملی در مورد بررسی هویت نژادی در بلژیک وجود ندارد و مناطق پلیس محلی در حال حاضر هیچ تعهدی برای تدوین یک رویکرد منسجم در این زمینه ندارند.

از دولت و مقامات محلی خواسته شده که این موضوع را «علت نگرانی» بدانند و روشن کنند که چه چیزی «انگیزه معقول» برای انجام بررسی هویت نژادی افراد است.

در همین حال بر اساس توصیه‌های جدید کمیته مبارزه با تبعیض سازمان ملل، بلژیک باید برای مقابله با «خشونت نژادی مرتبط با پلیس» و پایان دادن به بررسی هویت نژادی افراد اقدام کند.

کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل توصیه کرد که بلژیک «تدابیری اتخاذ کند تا اطمینان حاصل شود که تحقیقات سریع، کامل و بی‌طرفانه در مورد همه اتهامات مربوط به وقایع نژادپرستانه ناشی از پلیس صورت می‌گیرد.»

این کمیته همچنین نگرانی‌هایی را مطرح کرد که این اقدامات پلیس عملاً موجب دسته‌بندی بین بلژیکی‌ها می‌شود که خود منجر به تبعیض می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: بلژیک نژادپرستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *